Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lösenord?


elitpetter

Rekommendera Poster

Börja med att ställa rätt fråga, du pratar om partitioner och logga in huller om buller, är det dina filer på en partition du inte kommer åt eller är det inloggning som inte fungerar ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. ASP.NET Machine Account finns plötsligt på välkommstskärmen

2. Försöker jag logga in med mitt lösen eller som admin får jag svaret "Tillåts ej logga in interaktivt"

3. Har låtit en datorfirma ta ut min HD och de har fått ut lite av filerna men jag har filer kvar jag skulle vilja ha. Sen kan jag blåsa rent datorn eller köpa en ny om jag måste.....

 

4. Har installerat XP igen "jämte" den första för att försöka komma åt Mina Dokument från den installationen. I den nya kan jag logga in som vanligt men jag kommer inte åt Den "gamla" Mina Dokument. Ser den men får inte öppna den eller kopiera den... Inte heller på nätverket från annan dator.

 

Någon som nu förstår problemet??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4. Har installerat XP igen "jämte" den första för att försöka komma åt Mina Dokument från den installationen. I den nya kan jag logga in som vanligt men jag kommer inte åt Den "gamla" Mina Dokument. Ser den men får inte öppna den eller kopiera den... Inte heller på nätverket från annan dator.

 

Gör som maratonmannen sa och ta ägarskap på filerna, eftersom du har Home måste du boota till säkert läge först.

 

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;308421&sd=tech

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag igen...

 

Felet från första början som Mikael har är exakt samma som jag råkade ut för på en kompis dator. Att man nekades interaktiv inloggning oavsett hur man bootar och med samtliga konton. Även med felsäkert läge och med admin kontot. Mikael har tydligen gått runt problemet genom att installera ytterligare en win kopia... Problemet kvarstår ju visserligen..

 

För mig är det inget problem längre för jag fick tag i all info som jag skulle ha ur burken men jag e rätt nyfiken på att få svar på problemet..

 

Om du bara vill ha tag i dina dokument på din hårddisk mikael så är det väl bara att flytta över hd:n till en annan pc som slave o kopiera över grejjerna. eller?.. varianten är att stoppa in en ny i din egna o installera om windows o sen skicka in den gamla o flytta över allt viktigt.. nackdelen är att du inte får över några prg utan bara bilder o dokument.. men det var ju det som var viktigt att få tag i...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra länk, Meme.

Och jag tror att den är för många ännu lättare att förstå i svensk version:

 

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv;308421[CITAT

 

Detta funkade utmärkt som jag skrivit i en annan tråd på forumet.

Kräver dock att du kommer åt datorn via ett annat XP, kanske på ett nätverk men det funkade inte för mig, annars via ett "nytt" XP på samma dator.

 

Kan dock inte använda det XP som fanns från början men det går bra att rädda de filer som du vill ha. Måste installera om XP men det är oftast det minsta bekymmret.

 

Tack allla som hjälpt mig, kunde jag skulle jag bjuda på tårta!:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har oxå hörrt att det ska funka men en datorfirma har försökt det utan framgång... de fick tag på en del filer men inte allt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

EXAKT detta hände mig oxå.

 

Jag har nu förstått att de e ny version som gäller...****** men iallfall:

 

Detta hände mig när jag skulle tabort inloggningsalternativen, (alltså jag ville komma direkt in i Windows när jag startade datorn)

 

Jag gick då in och avkryssade rutan om inloggningsalternativ enligt:

 

"För att få bort välkomstskärmen i XP testade jag att avmarkera i Kontrollpanelen/Användarkonton/Inloggningsalternativ.

 

Men fick då istället upp rutan där man ska skriva användarnamn/lösenord.

Fick hjälp med att göra nedanstående:

 

Klicka på Start och sedan på Kör.

2. Skriv control userpasswords2 i rutan Öppna och klicka sedan på OK.

3. Avmarkera kryssrutan "Användarnamn och lösenord måste anges för

användning av datorn" och klicka sedan på Verkställ.

4. I fönstret Automatisk inloggning skriver du lösenordet i rutan

Lösenord och skriver det en gång till i rutan Bekräfta lösenord. (Behövdes aldrig)

5. Stäng fönstret Automatisk inloggning genom att klicka på OK och stäng

sedan fönstret Användarkonton genom att klicka på OK."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...