Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

k700i problem (batteriet)


DiscoBoy

Rekommendera Poster

Hej alla.

Jag skriver inte här så ofta, men nu när jag fått en ny mobbe, tänkte jag prata lite om den.

 

Det gäller såklart batteritiden på k700i.

Aldrig någonsin har jag haft en telefon där batteriet tagit slut så snabbt. Ett par samtal och lite spel var i stort sett allt den klarade av under ett dygn tills jag fick ladda den igen.

 

Jag har hört följande:

* Ny mjukvaruuppgradering ska dubbla batteritiden

* Batterimätaren visar fel i de tidigare mjukvarorna.

 

Min mjukvaruversion är R2A041. Någon som vet ifall ovanstående två påståenden stämmer?

 

 

Fick en lista på service-center ifrån Sony Ericsson. Tänkte gå o hälsa på någon av dem idag o se om de kan komma tillrätta med problemen:

 

Engström Telecom AB HK No chain HVC Planiavägen 11 131 34 Nacka +46 8 6015500 +46 8 6015599

Service Hans Åström AB No chain Mechanical/Electrical Kungsbrostrand 15 112 26 Stockholm +46 8 6540285 +46 8 6531046

Help IT i Stockholm AB No chain Mechanical Malmskillnadsgatan 23 111 57 Stockholm +46 8 4541830 +46 8 4541835

Mobilbyrån Mechanical Hornsgatan 116 117 26 Stockholm +46 8 6692690 +46 8 6692691

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det ska ha kommit en mjukvara som heter R2L001 som ska fixa alla problem med mobilen, och då även batteritiden.

 

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DiscoBoy //

 

Gick det bra med mobilen...??

Skrik gärna till när Du vet om det var uppgraderingen som gjorde susen, kanske Du märkt något redan...??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick till Hornsgatan 116 och de fixade telefonen medan jag väntade.

Tack Mobilbyrån!

 

Som vanligt var allt kvar i telefonminnet, men genvägarna fick jag trycka in på nytt, samt att jag fick se uppstartsguiden igen.

 

Det verkar vara stor skillnad på batterimätaren nu. Kunde inte ha den igång mer än ett par timmar innan första "batteripluppen" försvann. Batteriet verkar vara fixat nu alltså (YES!)

 

Jag märkte också att "bildvisning" ibland roterar bilder, så de kan visas större. Mycket bra fix!

 

Däremot är jag lite ledsen över att kameraljudet nu inte alls går att stänga av. Inte ens om man går in i "möte" profilen, eller manuellt sätter ner ringsignalen. Om någon vet något sätt att fixa det, säg till.

 

Sammanfattningsvis: Lämna för fasiken in din k700i om du har den gamla mjukvaran. Det är gratis. Inga papper behövs normalt. I värsta fall får du vänta 24 timmar på att få den tibax.

 

DiscoBoy gick från: R2A041 -> R2L001

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DiscoBoy //

 

Tackar så hjärtligt för den detaljerade informationen, ska självklart åka dit & göra en uppdatering...tackar & bockar...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde slut batteriet nu efter att ha spelat spel o kört mp3 o allt.

Javaspelen verkar lite mjukare. Hade lite problem med Tennis förr, men det verkar borta.

2 dygn räckte batteriet under hård press alltså.

 

När jag lekt med allt o börjat använda telefonen som en telefon, borde välan batteritiden hamna på runt 3 dygn eller något. Helt ok

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DiscoBoy //

 

Jaaaa...det får väl ändå vara okej med 2 dagar eftersom Du tokkört med luren...

 

Men jag tycker ändå att som Du säger 3 dagar är alldeles för lite...förr (Nokia 6110) har jag för mig höll i en hel vecka...men det är väl att det är färgskärm i dagens telefoner som gör det...men sen blir ju också batterierna bättre...så fler än 3 dagar borde det räcka...tycker iaf. jag...men så är jag lite "kinkig" också... ;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det e klart... 3 dagar är väl inte det bästa. Jag lägger mig lågt för att inte bli besviken senare ;-)

Det är så svårt att sluta leka med telefonen bara, så jag lär aldrig märka hur länge den räcker som en vanlig telefon :-)

 

Telefoner med färgskärm o tuffa funktioner brukar suga ganska mycket batterier... Jag har gett upp hoppet att kunna ha nallen en vecka innan uppladdning.

Dessutom tror jag att k700i använder SonyEricssons minsta batteri med lite lägre kapacitet än vad t.ex. t610 har.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DiscoBoy //

 

Jag lägger mig lågt för att inte bli besviken senare ;-)

...*fniss*...helt rätt...kommer att göra detsamma...

 

Det är så svårt att sluta leka med telefonen bara, så jag lär aldrig märka hur länge den räcker som en vanlig telefon :-)

...*fniss*...

 

Telefoner med färgskärm o tuffa funktioner brukar suga ganska mycket batterier

Jaaaa...det gör ju det...

 

lägre kapacitet än vad t.ex. t610 har

Okej...det hade jag ingen aning om...

 

Ska försöka åka förbi Hornsgatan idag efter kneget...se om dom hinner medans jag väntar...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka åka förbi Hornsgatan idag efter kneget...se om dom hinner medans jag väntar...

 

Ring dem innan o kolla. De sa förvisso i telefonen att de inte skulle hinna göra det medan jag väntade o gjorde det ändå, men ändå...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DiscoBoy //

 

Tackar & bockar för informationen...förstår att dom säger att dom inte ska hinna men jag gör nog så att jag dyker förbi ändå, men jag tackar så hjärtligt för informationen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DiscoBoy //

 

Jaha...var på Hornsgatan i Fredags...lite reflektioner därifrån...

 

För det första...du måtte inte haft lika otur som mig, jag hade uturen att stå på andra sidan om en nyss nyanställd tjej...hur jag vet det, läs under...

 

Kom in...tänkte...det här ska jag nog grejja, frågade hur lång tid det tar & uppdatera luren, sa att jag inte hade någon panik men det vore bra om dom kunde göra det under dan eller att jag fick komma tillbaka senare under nästa vecka...näää...det tar 24 timmar...aha...hon fick deras reklamfolder i nypan när hon nyss anställdes..."vi servar din lur på 24 timmar"...typiskt...det var första reflektionen...den andra...hon öppnade luren för att se när den var inköpt...sen skulle ju batteriluckan tillbaka på plats...jag tänkte...jag ska inte vara en mansgris utan jag står här snällt & väntar tills hon fått på locket...men efter 3:e försöket & nån minuts väntan så säger hon själv...vá knepigt det här var då, jaaa...men jag ordnar det där...

 

Summa-summarum...jag hade oturen att hamna hos en nyanställd tjej som endast hade läst deras företagsfolder...inget ont om henne, hon gör säkert ett bra jobb...men sicken otur att jag just hamnade där just då...men jag ska se om jag har bättre tur nästa gång vi möts...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det var samma tjej som servade mig. Första gången hon sett k700i sa hon. Hon verkade lite stressad men gav mig bra service.

Du hade nog osis som sagt.

 

Har fortfarande inte lyckats lämna min telefon i fred tillräckligt länge för att veta hur långt batteriet räcker vid normal användning.

 

Har börjat vänja mig nu vid *smacka*-ljudet som kameran ger ifrån sig...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DiscoBoy //

 

Hon verkade lite stressad men gav mig bra service.

Jadu...tyckte också hon verkade grymt stressad, men tydligen har du den där charmen som jag inte har...*snyft*...har Du någon ledig plats nästa gång i charmskolan...??

 

Har fortfarande inte lyckats lämna min telefon i fred

...*fniss*...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fewdafgryhtwey

Är det så att alla K700i med den gamla mjukvaran inte är som dom ska? Kan det finnas dom som fungerar bra ändå?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Ringde Åström igår & bara jag kom förbi innan 17-tiden så skulle dom ordna luren medans jag väntade till en kostnad av 150 pix...var där 17.10 igår, båda teknikerna hade smitit hem för dan...typiskt...men jag betalade 150 pix för att vara säker på att få den på Fredag...så nu får vi se hur det går...kände mig så osäker på Mobilbyrån så det fick bli Åström...*håller-tummarna*...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplever nu att telefonen håller en hel vecka om man bara ringer lite grann på den. Känns jävligt skönt måste jag säga.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplever nu att telefonen håller en hel vecka om man bara ringer lite grann på den. Känns jävligt skönt måste jag säga.

Alltså...precis som det ska vara...längtar redan...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DiscoBoy //

 

Du måtte vara en riktig charmör...ringde just Åström & tänkte höra om den var klar idag...näääää...vi har 2-3 dagar på servicejobb...*suck*...jaha...får väl vänta tills på Fredag dårå...

 

Anmäl mig gärna tills nästa charmkurs är du snäll...

 

Jaha...trodde de där 150 pixen var för just lite "snabbjobb"...men där blev man snuvad...

 

[inlägget ändrat 2004-09-01 14:52:41 av Freddie]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VA?! SE lovar 24 timmars service.

Dessutom ska det då vara gratis ett år.

Du ska lätt ha dina pengar tibax iaf.

Stackare...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DiscoBoy //

 

VA?! SE lovar 24 timmars service.

Aha...inte för att jag bryr mig om dessa 150 pix men rätt ska vara rätt...Du har inte månne nån sida dit jag kan hänvisa Åström...för isåfall ska jag knäppa dom på näsan...garanterat...

 

Tack för att Du lider med mig... ;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm... Nej jag har inget att backa upp det tyvärr.

Men det borde välan gå att ringa till SE-support.

Tror detta telnr borde funka:

013-244500

 

Kolla i de papper du fåt när du köpte telefonen. Hävdar du bara att det är något fel på den, ska de fixa det inom 24 timmar under garantitiden.

 

Fel på k700 med original-mjukvara:

* "Batteriet räcker inte utlovade tiden eller ens halva utlovade tiden"

* "Telefonen startar om ibland när man är i kameraläge"

 

Det kan ha varit så att Åströms missuppfattade din beställning o trodde att du bara ville ha den uppgraderad och inte "reparerad"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DiscoBoy //

 

Tror detta telnr borde funka : 013-244500

Tackar för det...

 

...bara ville ha den uppgraderad och inte "reparerad"

Jaaaa...men rättas inte dessa fel du nämner till sig med "uppgradering" och inte reparering...??

Sen så lär väl en reparering ta längre tid...min uppgradering borde gå snabbare...dom bubblade om 10 min om jag kom vid 17-tiden...

 

[inlägget ändrat 2004-09-01 15:42:57 av Freddie]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...