Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flash, ASP & MS Access


.mixon

Rekommendera Poster

Ja han har nästan skrapat ihop mer poäng i den här tråden än vad jag har totalt :-D

 

 

 

/cec

 

 

***NEJ TILL MJUKVARUPATENT***

Använder du en dator? i sånna fall angår detta DIG!

Det är upp till dig! EU beslutar i höst.

 

http://www.ffii.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Skapad
  • Senaste svar

Tjena!

 

Jo det värsta jag vet är när folk tvunget ska ha hjälp med saker men inte orkar klicka på poängknappen ens som uppskattning.

 

Kan knappt fatta att OZn orkar hjälpa till så mycket som han gör, jag menar det är ju inte så att jag är den enda han hjälper heller :)

 

Måste säga att jag under min tid här på E-forum även fått mycket hjälp av dig Anjuna, tusen tack. Det känns jobbigt ibland att bara be om hjälp så så fort jag känner att jag har något att tillföra i ett ämne så försöker jag "betala tillbaka" genom att hjälpa.

 

E-forum är en otrolig kunskapskälla.

 

.mixon

 

[inlägget ändrat 2004-07-14 09:34:08 av .mixon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Det känns jobbigt ibland att bara be om hjälp

 

Det tycker jag inte du ska göra. Personligen tycker jag det är väldigt givande att hjälpa andra (förutom den gången jag vikarierade för en högstadieklass, det var inte så skoj, förstår inte hur dagens lärare står ut! =)

 

Poäng är alltid trevligt, men det trevligaste är att få gensvar och uppskattning (som nu av dig) för sin insats.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att såna här långa trådar blir så svåra att följa...

Svarar på första inlägget så man hamnar längst ner och kan börja om på ny kula :)

 

Kan knappt fatta att OZn orkar hjälpa till så mycket som han gör...

Inte så konstigt. För det första tycker det är ett roligt exempel att fnula på och för det andra vill man ju gärna att de förslagen man ger ska fungera även för dig.

 

Det känns jobbigt ibland att bara be om hjälp så så fort jag känner att jag har något att tillföra i ett ämne så försöker jag "betala tillbaka" genom att hjälpa.

Varför är det jobbigt att fråga? Det är ju det eforum är till för. Antingen frågar man eller så svarar man på andras frågor. Jag tycker faktiskt de flesta på det här forumet både ställer frågor och svarar sen hur ofta man frågar respektive svarar är mindre viktigt.

 

En storslam i poäng också för OZn, gissar att Mixon är nöjd =)

Det verkar så, men det vet ju alla vi som brukar vara på det här forumet att lite response (antingen poäng eller ett svar om att det fungerar) är uppskattat.

 

Men nu när du har fått allt å funka får du väl ta å börja titta lite på loadXML() å vad du kan göra med den också ;-)

Här har jag bara gett exempel utifrån min egna kunskap. Är du hajj på loadXML()? Själv har jag inte ens börjat titta på det så om du känner för det kan du väl ge en hint om hur det här exemplet skulle kunna översättas med att använda loadXML() istället.

 

/OZn

_______________________________________________________

Microchips - De små potatisflingorna du äter allra sist i chipspåsen

 

[inlägget ändrat 2004-07-14 10:01:02 av OZn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OZn, jag skickade dig ett mail där jag beskrev en konstig sak. Men jag tar det här istället så kan andra med samma problem hitta info.

 

Det funkar som tidigare sagt perfekt när jag manuellt ger variablerna värden i aspfilen. Då läser flashfilmen det hur bra som helst.

 

Men när jag anropar databasen i aspfilen och låter den hämta värden som sen skickas till flashfilmen så visar den ingenting. Jag har kontrollerat att aspfilen med databasanrop returnerar exakt samma som aspfilen där jag manuellt sätter värdena.

Det ska inte ha någon betydelse, kolla så du verkligen anropar rätt asp-fil i movieclip:et

 

/OZn

_______________________________________________________

Microchips - De små potatisflingorna du äter allra sist i chipspåsen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp då funkar det då!

 

Upptäckte att jag hade HTML-kod i asp-filen som Flash läser ifrån... det ska man ju inte ha.

 

Stort tack till OZn för all hjälp!

 

.mixon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du fick det att fungera tillslut!

 

/OZn

_______________________________________________________

Microchips - De små potatisflingorna du äter allra sist i chipspåsen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...