Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad använder ni för program ?


Creamzor

Rekommendera Poster

Vad använder ni er för program gör hemsidor?

Notepad kan jag tro alla några håller på med, men vad finns det mer ?

 

 

 

All is free isn´t it ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Knackar lite hemsidor i OpenOffice HTML-editor ibland för eget nöjes skull. :-)

 

Provat Notepad (Anteckningar) också, men det tar frustrerande lång tid innan resultatet syns.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Helpdesk: Sitter du bakom en brandvägg?

Kund: Nej, jag sitter vid ett fönster.

 

Yttermera.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Förut använde jag flitigt Macromedias Homesite, för kodredigering. Nu använder jag Visual Studio eftersom jag ändå har den.

Av billighets- eller gratisalternativen finns det nu rätt många hyfsat kraftfulla editorer. De bar' å sök =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har "slutat" och har ingen hemsida längre

 

Men sist jag höll på så körde jag Notepad och lite Dreamweaver

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använt notepad, hotdog, ace, dreamweaver och svenska einstein.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På PC är det nog DreamWeaver som gäller. Mkt bra program för snabbt skapande av sidor, dessutom skriver det någorlunda snygg HTML kod.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder:

 

Dreamweaver MX(oftast i kodredigeringsläget ;) )

Top style (För css-mallar)

Flash MX

Sharp Develop (För C#, ASP.NET)

 

/Mirandir

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har använt adobes programvaror förut så kan jag starkt rekommendera Adobe GoLive (CV senaste versionen). Den är fullt likvärdig med Dreamweaver och har alla funktioner man kan önska sej.

För flash rekommenderar jag LiveMotion 2, bra mkt enklare att lära sej än Macromedia Flash.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UltraEdit för att skriva och Mozilla med dess tillbehör (DOM Inspector, Venkman osv) för test/debug.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag föredrar gratisprogrammet HTML-Kit som finns på www.chami.com. Speciellt när man använder medföljande HTML Tidy för att snygga till o leta fel.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis upptäckt att det finns helt underbara extensions till Dreamweaver, vilken gör det programmet överlägset i mina ögon, men då är jag ingen kung på att skriva kod heller :)

 

/p-a

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

notepad för råkodning, mozilla för testning, photofiltre för grafik, w3c's validatorer.. price:less.

 

[inlägget ändrat 2004-05-14 09:26:34 av sarcosos]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan starkt rekomendera Criomson Editor. Ett MYCKET enkelt och kraftfull gratis program som inte bara är till för HTML utan har "Syntax Highlighting" till de flesta språk som finns...

 

http://www.crimsoneditor.com/

 

Mvh

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macromedia Homesite. Den har ett troligt bra system för att arbeta med filer över FTP fast det känns som det är lokalt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att bli flamad av alla nördar så måste jag erkänna att jag använder Frontpage. ;)

 

Jag kan nämligen minimalt med HTML och är inte särskilt intresserad av att lära mig heller.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FronPage 5.0.

 

Räcker alldeles utmärkt till det jag pysslar med.

 

Körde manuellt i början för flera år sedan, men har blivit lat sedan dess.

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Med risk för att bli flamad av alla nördar så måste jag erkänna att jag använder Frontpage. ;)

 

Html anser jag iofs inte är ngt man måste vara speciellt smart eller erfaren för att behärska. Vi har kunder som är i 70års åldern som behärskar det. Dessutom förstår jag inte jämförelsen Nörd med Kunskap? Utveckla tack, för det är en rätt förlegad åsikt som jag gärna ser förklaring till!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gråter över alla editorer som inte följer rekommendationerna från W3C - inte bara Frontpage.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använt Dreamweaver mest. Klart bra program, och WYSIWYG sparar fasligt mycket tid. Men Front Page 2003 har blivit så bra numera, så man kan likagärna använda det(vilket jag gör, jag har inte ens brytt mig om att installera Dreamweaver efter senaste formateringen). Knackar man kod kan man väl nästan använda vilket program som helst, ner till notepad i värsta fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...