Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Vad använder ni för program ?

Creamzor

Recommended Posts

Jag har använt Dreamweaver mest. Klart bra program, och WYSIWYG sparar fasligt mycket tid. Men Front Page 2003 har blivit så bra numera, så man kan likagärna använda det(vilket jag gör, jag har inte ens brytt mig om att installera Dreamweaver efter senaste formateringen). Knackar man kod kan man väl nästan använda vilket program som helst, ner till notepad i värsta fall.

Anjuna Moon

Ska man kombinera WYSIWYG och kodning, iallafall för ASP.net, så är Visual Studio fortfarande det enda alternativet i mina ögon.

Dessutom förstår jag inte jämförelsen Nörd med Kunskap?

Det hade ingenting med kunskap att göra.

Jag menade snarast diehard-nördarna som anser att den enda editor man behöver är notepad (eller motsvarande i linux vad det nu heter) och rackar ner på alla som använder frontpage och liknande program.

Dessutom gillar jag program där man kan skapa det mesta genom dra-och-släpp-principen, utan att behöva kunna särskilt mycket om det bakomliggande programmeringsspråket.

Text-editorer hör till 80-talet, IMO.

[inlägget ändrat 2004-05-14 23:52:32 av SYS64738]

Man använder ju knappast texteditorer av principskäl. Det är ganska svårt att koda dynamiska sidor (ASP, PHP, etc.) med frontpage eller hur?

Man använder ju knappast texteditorer av principskäl

Det finns dom som gör det, jag känner iaf en personligen.

Det finns dom som gör det, jag känner iaf en personligen.

Löjlig princip. Skapar man bara statiska HTML sidor kan man lika gärna använda GoLive, Dreamweaver eller Frontpage.. Snabbare.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...