Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Samsung Galaxy S4 E-post App - Ändra antal dagar som visas?


Gandhie

Rekommendera Poster

Har haft min S4 sedan December 2013 och från början visade min e-post app bara mail från 3 dagar och allt som var äldre "trillade ur" appen. Nu har den av någon anledning ändrats så att den läser in allt i min inkorg och jag vill ha den tillbaka till att visa 3 dagar, eller max en vecka, men det finns inget alternativ för detta bland de inställningar jag kan hitta. Kan ställa in hur ofta det ska synka och hur många meddelanden som ska läsas in i taget men ingenting om hur mycket som faktiskt visas.

 

Har sökt runt på nätet på båda svenska och engelska utan att hitta något som kan hjälpa mig fixa detta...

 

Detta gäller alltså den redan existerande mail-appen i telefonen och inget jag laddat ner själv då jag gillade den som redan är där innan den började med detta.

 

Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir lite förvånad över problembeskrivningen..

 

Jag har haft en S4+ ungefär lika länge. Har också bara "stock" e-postapp. Den som heter E-post.

Under hela tiden har visningen varit grupperad;

Idag, Igår, För Två dagar sedan, En vecka sedan, Äldre.

 

Jag hittar ingen annan inställning för det, annat än att ändra visning till "Konversationsvy".

 

Är det samma app vi menar tro? Det finns ju en annan förinstallerad app som heter Gmail också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir lite förvånad över problembeskrivningen..

 

Jag har haft en S4+ ungefär lika länge. Har också bara "stock" e-postapp. Den som heter E-post.

Under hela tiden har visningen varit grupperad;

Idag, Igår, För Två dagar sedan, En vecka sedan, Äldre.

 

Jag hittar ingen annan inställning för det, annat än att ändra visning till "Konversationsvy".

 

Är det samma app vi menar tro? Det finns ju en annan förinstallerad app som heter Gmail också

Det är samma app. Min är fortfarande grupperad på samma sätt som du säger men skillnaden är att den från början bara visade "Idag", "Igår" och "För 2 dagar sedan". Det är så jag vill ha det då jag sparar en del mail som är väldigt mycket äldre än så men inte vill att de ska visas i E-post appen.

 

Nu för tiden visar den nämligen allting som finns i min inkorg även om det är år gammalt och den började göra så ganska nyligen i samband med att den slutat push:a när jag fick nya mail. Jag löste problemet med push genom att aktivera "Synka" i menyn man drar ner från längst upp på skärmen (hade stängts av av någon anledning) men efter detta så har visningen i E-post appen ändrats och verkar inte gå att ändra tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men visas det fortfarande i kronologisk, eller omvänd kronologisk, ordning?

 

Eller är visningen enligt "Konversationsvy"?

Vad händer om du växlar mellan Konversationsvy och Standardvisning?

 

 

Jag har letat i flera omgångar men jag kan inte hitta någonstans där man skulle kunna ändra sättet att visa.

Möjligen går detta om man bara har ett konto, jag har fyra konton..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men visas det fortfarande i kronologisk, eller omvänd kronologisk, ordning?

 

Eller är visningen enligt "Konversationsvy"?

Vad händer om du växlar mellan Konversationsvy och Standardvisning?

 

 

Jag har letat i flera omgångar men jag kan inte hitta någonstans där man skulle kunna ändra sättet att visa.

Möjligen går detta om man bara har ett konto, jag har fyra konton..

Har letat överallt bland inställningarna utan att hitta något som verkar påverka detta. Verkar inte ens vara ett alternativ, men jag vet ju att det sett annorlunda ut för mig tidigare... 

 

Min app är i "standardvisning" eller vad man ska kalla det, inte i konversation. Om jag ändrar till konversation så visar den inte efter tid alls utan efter konversationernas namn. Alla mail visas fortfarande även i den vyn.

 

I övrigt så visas den i kronologisk ordning, med "idag" överst i listan. Inget av detta har ändrats heller. Det enda som egentligen hänt med appen är att den av någon anledning fick från att visa 3 dagars meddelanden medan resten "föll ur" appen (fanns självklart kvar på outlook hemsidan fortfarande eftersom jag inte raderade dem) till att visa allt som finns i inkorgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har laddat ner Outlook appen som alternativ och det funkar fint, ville väl helt enkelt bara se om det gick att lösa på något annat vis men kan nog lika väl koppla bort mitt mailkonto från E-post appen nu så jag slipper få dubbla aviseringar varje gång. Tack ändå! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...