Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skapa snygga hemsidor


Cicci

Rekommendera Poster

Jag skapar enkla hemsidor i Dreamweaver just nu och kan ingenting om kodning och programmering.

 

Däremot vill jag absolut lära mig detta och därför hitta en bra utbildning/skola! Har letat ihjäl mig efter bra utbildningar inom Java men jag vet inte vad som är bra och dåligt. Vet inte ens om jag ska börja med java men fick det som rekommendation av en person med lång erfarenhet inom branschen.

Har funderat på KTH i Kista och deras Java grundkurs - bra eller dåligt?

Studiefrämjandet har också grundutbildning i Java - känner någon till deras utbildningar?

Tar tacksamt emot tips och idéer från er på bra skolor och utbildningar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en kommentar - det är skillnad på Java och javascript. Ta reda på vad det är du behöver. Jag tippar att det är javascript du har blivit rekomenderad att lära dig. Java är ett programeringsspråk som inte har så mycket med konstruktion av hemsidor att göra.

Annars är min spontana reaktion att du ska börja med att lära dig HTML. Det finns hyllmeter med bra böcker i ämnet och webben svämmar över av bra och mindre bra skolor och guider för nybörjaren.

 

Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...