Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Stänga av bevakning av trådar?


virtuosen

Rekommendera Poster

Vet du icke? Ta bort de bevakade trådarna under //eforum.idg.se/threadwatch.asp

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

[inlägget ändrat 2004-02-23 06:35:40 av TicoRoman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är ju att det måste man ju göra hela tiden..

Stänga av bevakningen för gott undrade jag alltså..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom just på en grej:

Man skriver in ett felaktigt tecken i E-postadressen, ungefär som namnx@hotmail.com, x-et är det felaktiga tecknet. Då torde inte "trådarna" nå fram.. Jag har sett metoden på andra ställen på internet, främst för att "spam-sökar-epost-adress-robotar" inte skall kunna hitta adressen och lista den.

 

Jag har faktiskt inte kunnat hitta avstängningsfunktionen alls, trots att jag letat. Så man får väl göra det drastiska att göra e-postadressen felaktig. Fast kul är det ju inte..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det gjort. xvirtuosen@hotmail.com är min nya "adress" som är registrerad här, ta bort x-et, så blir det rätt..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....men du får ju inte bevakningsmail om du inte själv väljer att bevaka en tråd.

 

Avmarkera Meddela mig via e-post när någon gör ett inlägg i denna tråd. (alt + e), så får du inga bevakningsmail från tråden...

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är ju att nya trådar dyker upp hela tiden. Vill inte hålla på och gå in och avmarkera hela tiden..

 

Vill inte ha någon bevakning alls. Men problemet är som sagt löst..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....men du får ju inte bevakningsmail om du inte själv väljer att bevaka en tråd.

 

Hohum, jag har drabbats av samma elände helt plötsligt - bevakning har varit markerat som standard på nya inlägg jag skrivit, något som det normalt inte är, därför noterar jag det inte.. å vips så svämmar inboxen över av något jag inte vill ha...

 

...undrar varför den till och från totalt glömmer bort vad jag vill å inte vill, oehört irriterande är det hursomhelst :/

 

*bockar ur*

 

-- -

.Wey - Go da! Sing a song!

-- -

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte rutan ihåg vad du väljer? Kryssar du ur en gång så är den urkryssad i framtiden

 

Vad gör du om du glömmer lösenordet och vill skicka efter ett nytt? Då kommer det aldrig fram...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är inte att bocka bort trådar, problemet är att nya trådar som man skriver inlägg i skapas i listan och börjar bevakas. Visst: Hotmailadressen är bara en hotmailadress, men jag använder den faktiskt till "viktiga" grejor också, inte bara för registreringar på internet. Därför vill jag inte att brevlådan fylls av "spam" från e-forum.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...undrar varför den till och från totalt glömmer bort vad jag vill å inte vill, oehört irriterande är det hursomhelst :/

 

Det skulle kunna vara något webbskapar-geni som låtit den funktionen styras av cookies ? Vi är rätt många som blockar det mesta i cookie-väg nuförtiden. Men det kanske bara är en bugg, vilken-som-helst ?

 

Fixa, plz !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det kanske bara är en bugg, vilken-som-helst ?

Bugg eller inte, det är den senaste inställningen som gäller tills vidare. Bocka ur "Meddela mig via e-post när någon gör ett inlägg i denna tråd". Gör ett inlägg. Nästa gång är den default urbockad. Men det kanske alla redan insett.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Det skulle kunna vara något webbskapar-geni som låtit den funktionen styras av cookies ? Vi är rätt många som blockar det mesta i cookie-väg nuförtiden. Men det kanske bara är en bugg, vilken-som-helst ?

 

Fixa, plz !

Funktionen styrs inte av cookies utan sparas i din medlemsprofil. Väljer man att bevaka en tråd så är checkboxen ikryssad tills man kryssar ur den och vise versa.

\\Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funktionen styrs inte av cookies utan sparas i din medlemsprofil. Väljer man att bevaka en tråd så är checkboxen ikryssad tills man kryssar ur den och vise versa.

 

Hur kommer det sig då att så många fått den ikryssad utan att ha bett om det själva ?

 

[inlägget ändrat 2004-02-23 10:23:59 av Blekis ®]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Hur kommer det sig då att så många fått den ikryssad utan att ha bett om det själva ?

När funktionen skapades så sattes defaultvärdet till bevaka för att uppmärksamma att det nu går att spara sin inställning. Det var dock flera veckor sedan nu.

\\Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var dock flera veckor sedan nu.

 

Jo, vi vet. "Vi" har varit irriterade i flera veckor redan. Hrmpphfff !

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...