Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Startar om och Explorer bugg


JOOO

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har haft problem en längre tid med min dator och tänkte fråga mig för här, innan jag tar och skickar tillbaka datorn, för detta börjar bli rätt så irreterande...

 

Följande är vad min dator består av:

 

Moderkort: MSI MS-865PE-NEO2-LS i865PE 4DDR-D

Processor: Intel Pentium 4 Northwood 2.4GHz

RAM: TwinMOS Orginal 512Mb DDr-DIMM

Grafikkort: Hightech Excalibur ATI Radeon 9500

(tror inte några andra komponenter är av intresse)

O/S: Win XP pro

 

Mitt problem är att datorn ibland, oberoende av tillfälle, låser sig, efter nån sekund hör jag ett pip from moderkortet. Efter några ctrl-alt-del så kommer datorn igång ibland, men då har upplösningen blivit konstig och visas bara 256 färger eller va d är. Och följade medelande kommer: "microsoft windows upptäckte och återställdes efter ett enhetesfel. Spara dina filer och starta om för att återställa full funktion". Efter detta så måste jag självklart starta om datorn eftersom den blir inprincip obruklig. Men efter omstart funkar allt som vanligt igen. Detta händer ungefär 2ggr i veckan. Inte jätteofta, men grymt irreterande!

 

Ett annat fel är att när jag försöker spela upp diverse filmer så får jag förbjuden åtgärd i explorer och mediaspelaren samtidigt och filmen stängs av. Jag måste då öppna i DivX player för att den ska öppna filmen, filmen kan öppnas där, men jag får fortfarande förbjuden åtgärd i explorer, men jag kan i DivX player se filmen men måste ändå trycka OK på "stänga av explorer" efter.

 

Så, jag skulle vara grymt tacksam om det är någon här som har en susning vad som är fel, för jag håller på å bli tokig här

 

Tack på förhand!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...