Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vill ha en svart vit bild, hur gör jag?


Tompa

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag skulle vilja testa att ha färgerna i min bildskärm i svartvitt. Men jag kan inte göra det via skärmens egna inställningar och jag lyckas inte via windows menyer heller.

 

På tv apparater brukar man ju kunna ställa så att det blir i svartvitt. Någon som har nåt förslag för bildskärmar?

 

Mvh

/Tompa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kör XP, gå in i bildskärm-utseende och väljer Fönster och knappar till windows klassisk och färgschema till Högkontrast vit så har du kommit en bit på vägen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde det inte gå där du ställer in färgtemperaturen? Man brukar ha ett par olika förval, och sedan välja "user" eller "egen" och då kunna justera alla tre rgb-färgerna, dra dem i botten? :)

 

-- -

.Wey - Go da! Sing a song!

-- -

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ryser av obehag när jag minns hur det en gång berättades för mig att på en av avdelningarna bestämdes det nån gång under tidigt 90-tal att de skulle köpa in svartvita skärmar eftersom de utsöndrar "väsentligt mindre mängd strålning" än färgskärmar..

 

När jag började här några år senare stod de undanstoppade i ett mörkt förråd, i väntan på den slutgiltiga destinationen. Jag testkörde nån av dem då. Det kändes som att stirra in i ett fladdrande solarium ;)

 

\\Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att strålningen blev värre med svartvitt bild eller?

 

Anledningen till att jag vill a svart vitt är att jag har jobbiga besvär av skärmen. Jag har länge trott strålningen varit orsaken men sen jag testade en platt skärm ett tag så blev det mina besvär värre:-(. Så jag började mer o misstänka ljuset o flimmret som orsaker. Därför tänkte testa i svartvitt ett tag, det kanske skulle göra det mer behagligt för mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo som du säger så finns det förvalda under colortemp samt user. Men på min user så kommer inte några staplar fram för o välja själv trots att jag valt den menyn. Vet inte om jag missat nåt men jag ser inte hur jag ska kunna ändra färgerna själv under colortemp och user menyn. Jag kanske helt enkelt har en bildskärm som inte klarar det.

 

/Tompa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...