Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort prog i Palm?


yeppe

Rekommendera Poster

Hej!

 

Helt ny på detta område, så frågorna kan tyckas knasiga.

 

Köpte en Palm T3 igår, min första handdator. Att installera program var ju inte särskilt märkvärdigt. Men att ta bort dem? Hur f*sen gör jag det?

 

I bästa fall vet jag att jag skickade över en fil till handdatorn och vet således att en fil ska bort. Men om jag sedan synkar i datorn så ploppar ju progget tillbaka? Hur får jag bort det från hemma-datorn?

 

Jag installerade de där blåtandsprogrammen som följde med på skivan. Ett av dem kraschar T3'an. Minns inte vilket progg det var, men nu ska det bort :-) Frågan är bara hur?

 

Mvh

Yeppe - Nybörjare på handdatorer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På äldre Palm (min m500 tex) är det bara att slänga programmet i papperskorgen (på palmen) så avinstalleras det.

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm...

 

Men om ett program innehåller ex 3st filer och jag skickar över dem, så är funkar progget i Palmen. Om jag sedan vill ta bort det, så vet jag ju inte vilka filer som tillhör vad? De heter ju inte alltid något som man kan luska sig till.

 

Hur som helst, får jag bort progget i Palmen så kommer det ju lik förbenat tillbaka när jag synkar med hemma-datorn.

 

Tack ändå!

 

Mvh

Yeppe - Som väntar på fler idéer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag svara på min egen fråga. Kanske kan vara någon annan som undrar?

 

Att få bort ett program är att i menyläge välja menylisten (eller vad man ska kalla det), där välja "Delete" och sedan vad som ska bort. Det var den enklare biten.

 

För att inte programmet ska komma tillbaka i handdatorn efter en HotSync så måste man döpa om "Backup" mappen till "Backup2" eller dyl, för den användaren man skall synka. Fixat!

 

Mvh

Yeppe - Fick fram en lösning

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du verkligen rätt inställningar för hotsync? Normalt sett ska den inte återställa program på det sättet vid "sync".

Kolla att du inte har "desktop overwrites handheld".

 

Bara en tanke.

 

 

Ps. normalt sett tror jag denna diskussion hör hemma här: //eforum.idg.se/threads.asp?forumId=357

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...