Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SBS2003 Terminal Server !!!!


trexen

Rekommendera Poster

Tjena! Någon mer än jag som råkat ut för att man inte kan köra Application Mode i SBS 2003 ??

 

Nu tänkte jag höra om någon råkat ut för samma sak men har kanske en workaround för detta, och utan att sätta in en server till med 2003 enterprise edition.

 

Har en kund som behöver kunna köra fler än 2 user i remote desktop.

 

tacksam för svar.

Mvh

Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Workaround tror jag inte finns. Du måste skaffa licenser för det. Ta kontakt med ms. Två licenser ingår beträffande remote administration.

 

Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Ms så gå det inte att köra Application mode i SBS2003 server har haft lite mail kontakt med dom.

det är borttaget från SBS 2003, utam man måste ha 2003 enterprise server edition.

 

Skaffar jag licenser så kommer väll alla att kunna köra i Administration mode. Det vill jag inte utan begränsa Användarna till vissa program.

 

Är tyvärr lite n00b på just Terminal Server, har syslat mycket med Citrix Metaframe.

 

Men kunden vill inte betala för det när en licens för TS kosta ca 700:-/st

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen! Vill bara dela med mig av lite info från Microsoft .se Såhär skriver dom:

 

Hej!

 

 

Tack för ditt brev.

 

Se det som att Terminal Services är helt borttagen från SBS 2003. Enda undantaget är att administratören kan nyttja tjänsten för fjärradminsitration.

Det finns alltså inga TS CALs alls att köpa till SBS 2003.

 

 

 

Återkom gärna om du har fler funderingar.

 

 

Med Vänlig Hälsning

 

Jimmy Hending

 

 

Microsoft AB

 

Swedish Microsoft Customer Service

 

Telefon: 08-752 56 30

 

Telefax: 08-752 32 17

 

E-post: norcstse@microsoft.com

 

 

 

Det är inte kul att köpa en prudukt och sedan få reda på att den inte finns med längre i utbudet. tycker Ms borde gått ut med det till sina återförsäljare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...