Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur fungerar CSN?


Sasja

Rekommendera Poster

Om man läser en kurs ett läsår och får U i denna kursen. Kommande läsår omtentar man kursen och får nu godkänt i denna, till vilket läsår räknas poängen då i CSN:s ögon?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan S Stenström

CSN vill gärna att du skall fortsätta att sänka din framtida lön i alla fall. Dessutom har du ju sett till att få godkänt sen.

 

 

 

 

mvh johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CSN vill gärna att du skall fortsätta att sänka din framtida lön i alla fall. Dessutom har du ju sett till att få godkänt sen.

 

Hänger inte riktigt med Johan, förklara...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan S Stenström

Jo, om man har skrivit godkänt på en kurs och klarar det inom rimlig tid. Då bedömer CSN att man skall få fortsätta att få lån. Det är en fälla för många. Sedan när återbetalningarna börjar visar CSN sig inte vara så kul. 4675:- i kvartalet som många har gör att man inte bör skaffa moderkort och minnen hur mycket som helst. Hittills har jag klarat mig. Det är bara bra att ha det i åtanke när man skriver under på att man vill ta lånet.

 

 

mvh johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man läser en kurs ett läsår och får U i denna kursen. Kommande läsår omtentar man kursen och får nu godkänt i denna, till vilket läsår räknas poängen då i CSN:s ögon?
Jag tror att man har tre veckor på sig efter det nya läsårets start, annars *räknas* poängen till det nya året.

 

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

[inlägget ändrat 2004-02-16 00:53:38 av TicoRoman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att man har tre veckor på sig efter det nya läsårets start, annars räknas poängen till det nya året.

 

Om det är så... kan man vara strategisk av sig. Att man bommar en tenta med flit för att man vet att man hur som helst kommer att komma upp i de poäng som CSN kräver av en. Sen sparar man de poängen till kommande läsår så har man några gratispoäng att leva på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...