Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Plötsligt stängs datorn av


steffo73

Rekommendera Poster

Uppgraderade till en AMD XP2800 och satte in lite mer DDR minne. När jag startade datorn så kom man in i BIOS och där skulle jag välja vilken CPU hastighet, kunde völja mellan 1225, 1667 och 2083 mhz. Ställer jag in den på snabbaste så stängs datorn av efter en stund, väljer jag det mellersta stängs datorn t ex när jag startar ett spel, men väljer jag 1225 går allt bra. Varför?? Måste jag kanske uppdatera min BIOS? Måste ju kunna köra på full hastighet. Någon som vet något??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mellan 1225, 1667 och 2083 mhz

Jag har en xp2000 och den kör jag på 1667mhz så jag antar att en xp2800 ska köras på mer an 2083mhz.

 

Kolla vilken bios ver. du har och kolla på din moderkortstillverkares hemsida vad ditt bios stöder.

 

Ställer jag in den på snabbaste så stängs datorn av efter en stund

Börja med att rycka ut de extra DDR minne du satt dit för att kolla att cpu'n fungerar som den ska.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har uppgraderat till max vad moderkortet stödjer, plus att jag nu har 1024mb i RAM och kan ha upp till 3gb.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag dubblade minnet från 512MB till 1024MB startade min burk inte. Klockade ner der 10% och allt fungerade bra.

En av de vanligaste missuppfattningarna är att man kan göra allt samtidigt som det står i moderkortsspecen. Köra med hög hastighet, ha mycket minne samtidigt.

Det är inte konstigare än att en bil kan ha en topphastighet på 220km/timme

Den kan också köra runt ett gathörn i stan.

Försök göra båda på en gång.

Eller från data värden

Excel kan hämta data från andra sidor i en .xls fil

Data i en cell kan enbart hämtas från en lista (högerklicka på cellen välj verifiering Lista)

men Listan måste ligga på samma sida som cellen.....

 

Till sist mycket få moderkort är 100% stabila.

http://www.chip.de/perl/tpdb/tpdb_out.pl?db=out&partid=197054

du kan oxckså titta på

Motherboard a64 hos chip

för de senaste AMD moderkorten.

på den tiden chip hade via kt333 och nForce och nForce2 moderkort var det inte ett enda nForce som nådde 100%

stabilitet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en xp2000 och den kör jag på 1667mhz så jag antar att en xp2800 ska köras på mer an 2083mhz.

 

Nej då xp2500 körs på 1,83MHz så stämmer nog 2083 MHz

på xp2800.

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad böt du ifrån(cpu), vad har du för moderkort?

har du senaste bios,

du säger att den stänger av efter en stund, kylning?

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bytte från en xp2100 till en xp2800, jag har ett ASUS a7v333-x. Har inte uppgraderat BIOS, kan det vara problemet? Köpte en ny fläkt också, som butiken rådde mig till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste tacka alla för råden. Det hade med kylningen att göra. En kompis upptäckte att fläkten satt på fel håll, han ändrade den och nu funkar allt + att datorn inte blir så varm. Jag ska uppdatera BIOS nu med.

TACK!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...