Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bra pc-butiker i sthlm/nätet?


bepsi

Rekommendera Poster

Hej,

 

ska fixa en ny PC hemma och behöver ha ris och ros angående pc-leverantörer i sthlm eller på nätet. Jag har funderat på att köpa delar, men har tänkt om och tar hellre ett färdigt paket alt beställer och ngn annan plockar ihop(detta för att få garanti på burken....och ja, jag betalar gärna lite extra för det).

 

Nu vill jag bara veta om ni har tips på vilka som är gör stabila datorer till ett bra pris?

 

Jag kan tänka mig både AMD och pentium (AMD för budgeten), och vill ha minst 512 MB, 120 GB, grafik 128 + tv-ut, LAN, USB/firewire, CD-RW/DVD-läsare och helst en tyst, LITEN låda (har funderat på shuttle, men vet inte om en AMD får tillräcklig kylning, ni kanske vet?).

 

Jag jobbar som designer och behöver bara en burk som fixar att köra de mjukvaror jag behöver samt kan hantera tyngre bilder(så ev 1024 MB RAM då...) men jag är inget spelfreak.

 

Alla tips emottages tacksamt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går förmodligen att hitta något hål i väggen i stan eller en postordermjölkpall på vischan som är någon krona eller två (men inte mer!) billigare, men servicen och bemötandet ger dom fem grodor: http://www.dataprince.se/

 

T-Skanstull. En hållplats med Blå Bussen mot Slussen...

 

(Vi ordblinda får ofta rätta oss...)

 

 

[inlägget ändrat 2004-02-06 15:24:18 av Lars2W2]

[inlägget ändrat 2004-02-06 15:25:29 av Lars2W2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan tyvärr inte rekommendera dataprince.

Billiga, ja... men supporten är under all kritik.

 

http://www.mycom.se/ kan jag däremot verkligen rekommendera. Trevliga, kunniga, men inte lika billiga senast jag tittade. Miljön är lugnare också, det har alltid vart kaos på dataprince när jag vart där.

 

mycom hittar man vid hötorget, längst upp i PUB-huset.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser