Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hur skapar en ny partition


sami

Rekommendera Poster

Jag har i min bärbar två OS (Redhat och winxp) och i winxp har jag en partion C: som är 8,5 Gb.jag skulle vilja installera annan OS tex "windows 2003 server" i min bärbar frågan är att hur kan jag delar C: utan att forlora någonting data .Alltså hur skapar jag annan partion i C: partion för att installera windows 2003 server.

Tack för all svar

/Sami

 

[inlägget ändrat 2004-02-04 20:33:59 av sami]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
jag skulle vilja installera annan OS tex "windows 2003 server" i min bärbar frågan är att hur kan jag delar C: utan att forlora någonting data .

 

Ursäkta, men hur ska du kunna köra ett serverOS på en bärbar dator? :-/

 

Hårddisken är säkert för liten för det ändamålet.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Antingen är man en del av lösningen eller en del av problemet.

 

E Cleaver

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor ska Hårddisken vara? Jag har bara 8,5 gb och om jag delar blir 4 Gb för windows server 2003 kanske det är för lite men jag tänker har den under bara 2 månader som går på en windows server 2003 kurs.Men jag är nybörjareoch jag vet inte om det går eller inte.

tack

/Sami

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan titta på systemkraven för Windows Server 2003:

 

http://www.microsoft.com/sverige/windowsserver2003/systemkrav.asp

 

Diskutrymme för installation är ca 1.5GB, så nog ska det räcka med 4GB om du kan dela C-partitionen. Men då behöver du ta till ett tredje-parts program, t.ex. Partition Magic som kostar upp till ca 500? Men för säkerhets skull ta backup på det viktiga först. Ett alternativ är att du partitionerar och formaterar om med XP-skivan. Men hur det då blir med boot-menyn vet jag inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...