Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MS Sharepoint


Olri

Rekommendera Poster

Har FrontPage extensions 2002 installerade på en IIS6 (körs i IIS5 isolation mode). Problemet är att webb gränssnittet till Sharepoint inte fungerar ordentligt. För att kunna maila ut via FrontPage måste en SMTPserver anges. Finns det andra sätt att få in detta utan att använda webb gränssnittet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DU kan använda dig av commandline-verktyget stsadm.exe. Bör ligga i C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\web server extensions\60\BIN

 

Kör 'stsadm.exe -help email' så får du syntaxen

 

Detta för att ange vilken smtp-server din sharepoint ska använda, om det är det du vill göra?

[inlägget ändrat 2004-02-03 14:25:20 av PlayerOne]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm...varken sökvägen eller verktyget i sig (stsadm) finns i maskinen. Några andra förslag? Har något gått snett vid installationen tro?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, verkar ju lite konstigt, men jag är lite osäker på vad du vill göra. Vill du få Sharepoint (Windows Sharepoint Services) att fungera? Vad är det som inte fungerar i webbgränssnittet? Har du extendat en virtuell server?

 

För att kunna maila ut via FrontPage måste en SMTPserver anges.

Vad ska du maila ut? Via Sharepoint?

 

Tänk även på:

If you are installing Windows SharePoint Services with the default options (you are not using remotesql=yes), verify that FrontPage 2002 Server Extensions from Microsoft are not installed and running on the virtual server on port 80 before you install.

 

Ladda ner Admin guide om du inte har gjort det:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=a637eff6-8224-4b19-a6a4-3e33fa13d230&DisplayLang=en

 

[inlägget ändrat 2004-02-04 09:10:53 av PlayerOne]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet var ganska så enkelt... nästan så att jag skäms! Iexplorer var inte konfiguerat för Javascript vilket gjorde att webbgränssnittet inte fungerade. När detta väl installerades kunde jag använda det och sätta dit SMTP-servern utan problem.

 

Ibland tänker man inte klart ;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...