Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärmsläckare som bara låser tangentbord&mus?


Weyland

Rekommendera Poster

Finns det en skärmsläckare som bara låser ner input, men fortsätter att visa vad det nu är som visas på skärmen? Vill ha en display med ethereal på en liten skärm vid sidan av på skrivbordet, som ingen kan tampas med om jag går därifrån.

 

Och ja, jag vet, jag kan rycka ur tangentbord och mus - men det är en smula opraktiskt :)

 

Eller har ni några andra vettiga saker att låta bildskärmar och datorer runt en visa när man inte använder dem till annat?

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

[inlägget ändrat 2004-02-01 20:35:53 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kanske missat vad du är ute efter? Men tex. i XP så finns det ju en liten ruta med "password protect on resume" kan du inte använda den?

 

/JANspeed

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något sånt?

 

Ja, något i den stilen - fast kanske inte lika pretantiöst :) ...väl värt att prova antar jag, poäng för den.

 

Har kanske missat vad du är ute efter?

 

Ja, läs igen - du har nog inte återhämtat dig från semestern ;p

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, läs igen - du har nog inte återhämtat dig från semestern ;p

 

Nu har jag läst typ 3 ggr och jag hajjar fortfarande inte varför en vanlig skärmsläckare inte skulle funka? Så förklara gärna istället för att om och om igen hänvisa till en text där du var otydlig. ;p

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske för att skärmen ska fortsätta visa "vad-nu-är-som-visas", och inte en skärmsläckare?

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag läst typ 3 ggr och jag hajjar fortfarande inte varför en vanlig skärmsläckare inte skulle funka?

För att skärmen inte ska släckas? Och för att skärmen inte ska släckas. Och för att skärmen inte ska släckas.

 

Det intressanta blir att låsa upp datorn när mus och tangentbord är låsta. ;)

 

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kalla det för en skärmsläckare i så fall? Jag skulle nog formulerat det annorlunda. Typ:

 

Finns det någon programvara som kan låsa datorn från input efter en viss tid. Typ som en skärmsläckare fast utan att den släcker skärmen.

 

Ja, det finns det hade jag svarat. Här är en länk till några st. :)

 

http://www.bykeyword.com/recommended/lock.html

 

/JANspeed

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kalla det för en skärmsläckare i så fall?

 

För att den ska bete sig som en skärmsläckare i övrigt, och helst VARA en skärmsläckare också ur Windows synvinkel (om det är möjligt) så man konfigurerar den som en vanlig skärmsläckare (enkelt med gruppolicy exempelvis).

 

-- -

.Wey - Go da! Sing a song!

-- -

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...