Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hemmabio


Fletch

Rekommendera Poster

CJ Björkdahl

Håller inte med [Esc] alls:

Blended kan vara jättegod, single malt kan vara "inte god".. Beror helt på omständigheterna..

 

Själv gillar jag single malt whiskies, men de bör vara minst 12-åriga, helst 30-åriga..

 

Blended whisky går också bra, Grant's är en favorit när jag är i södra EU, där kostar den 75 kronor flaskan.. hehe.. (Rengör till och med dassen med den!)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror vi är på kollisionskurs idag CJ ;)

 

Skämt åsido så finns det dålig single malt, och bra blended. Även om jag föredrar de flesta single malts jag provat före blended

 

Sortiment just nu hemma i "skåpet":

Cragganmore 12Y, Ardbeg 18Y, Strathisla 12Y

samt en ½:a Famous Grouse att blanda i kakor och när jag kokar apelsinmarmelad... ;)

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

20 kronor kabel duger utmärkt om det rör sig om elkabel..

;)

 

Faktiskt helt och hållet sant..

Köp hellre lösa delar (dvd-spelare, 5.1-reciever samt lösa högtalare OCH givetvis ELSLADD på Rusta, så blir systemet bästa möjliga "bang för bucken"..

 

-"Tillhörande högtalarkabel duger inte ens för att binda gisslan med", citat El Quaida.. ;)

-Sorry, det där sista borde inte följt med..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 kronor kabel duger utmärkt om det rör sig om elkabel..

 

Fast man får väl knappast 25 meter elkabel för 20 kronor?

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

hehe..

 

Glenmorangie 12, 18 och 30 -årig finns tillgängligt, samt resterna av en låda Grant's jag brukar köpa vid den årliga charterresan..

(bra till irish coffey, doch är det väl lite "fel" att ha scotch i irish coffey.. strunt samma, det fungerar i alla fall..)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PPC

 

Hehe.. Jo, fast jag hann aldrig tills systemet den dagen. Men ja det stämmer, och minne har du som en häst:)!

 

Skall dock förbi systemet idag, men det blir nog bara två vinare...

 

EDIT: Trevligt med lite "Single Malt-romanitk" i eforum så här på fredagseftermiddagen... Men hur f-n kan en hemmabiotråd bli så här off-topic... ;)???

 

--

[Esc] BBB ADSL 8/1 Mbit/s

[inlägget ändrat 2004-01-30 17:00:04 av [Esc]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...