Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IDG-radion


Mauritz Lybeck

Rekommendera Poster

Mauritz Lybeck

När jag skall testa IDG-radion (IDG-hemsidan nere till vänster) så fryser datorn i 20 sekunder. Radion startar ej.

 

Fungerar det för er eller bugg?

 

Mauritz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck

Det står ingenstans vilken spelare det är :-(

Men jag fick igång Mix Megapol nu efter en massa klickande.

 

Jag har ju Real, Media, Quick och allt vad de heter - och alla vill ju tackla ut de andra! Men man måste ju ha dem. Ack ja....

 

Mauritz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck
Ja jag har bara media player, funkar bra för mig.

 

Men det är ju massor av sidor på nätet som bara accepterar Real eller Quick!! Jag har proffsversionerna, för då slipper man reklamen och spywaren. (Rekommenderas! Sparar massor med elände..)

 

Mauritz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ju massor av sidor på nätet som bara accepterar Real eller Quick!!

 

Japp, tur för de sidorna - för de slipper mig som besökare!

 

(nåja, quicktime kan jag acceptera - men att någon ens motvilligt skulle installera real one på sin dator är för mig helt absurt)

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Varför går det inte att installera real audio/real video-codecs på datorn som kan användas av andra spelare än realplayer? -"Alla" andra codecs "som finns" verkar ju vara generiska, dvs. fungerar på "alla" spelare..

 

Kan inte någon snäll fjortishacker fixa detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck
...- men att någon ens motvilligt skulle installera real one på sin dator är för mig helt absurt...

 

Tyckte jag också innan! Men med Real Gold Pro har alla de klassiska Realfällorna uteblivit.

 

Mauritz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

På något sätt hyser jag en ovilja att betala för en mediaspelare... (De flesta är ju faktiskt gratis..)

 

-Undrar förresten om någon betalar för en browser idag? 1996 kostade browsers någonstans mellan 500-1000:- (!)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar förresten om någon betalar för en browser idag? 1996 kostade browsers någonstans mellan 500-1000:-

 

Nåja, jag har kört gratis browsers sedan 1993. Det finns säkert fortfarande browsers som går att köpa (Opera är väl sådan) men det innebär ju inte att alla är sådana :-)

 

Edit: Kan ha varit tidigt 1994 men jag tror inte det.

[inlägget ändrat 2004-01-20 23:57:25 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Skillnaden mellan 1990-talet och 2000-talet är att förr var obskyra browsers gratis medan "kända" browsers kostade pengar, numera tvärt om..

hehe..

 

Opera är förresten gratis numer oxå, reklamvarianten som går att modifiera.. har jag hört...

Opera var faktiskt en jättebra browser om man hade en gammal 486:a. (Inte en "modern" 486, utan en *gammal* 486..)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck

Nej, inte tycker jag man borde betala för en mediaspelare, inte! Det håller jag med om!

 

Mauritz.

[inlägget ändrat 2004-01-21 00:19:38 av Mauritz Lybeck]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men med Real Gold Pro har alla de klassiska Realfällorna uteblivit.

 

Du menar att de har ett användbart gränssnitt på Gold? Viiiiisst.... :)

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men att någon ens motvilligt skulle installera real one på sin dator är för mig helt absurt
Real One är en av de sämsta programmen, det håller jag med om.

 

Dock är reals ljudformat överlägset bra vid låga bit rates. Jämför ex en mp3a 20 kbit/s och en realaudio med samma bit rate.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock är reals ljudformat överlägset bra vid låga bit rates. Jämför ex en mp3a 20 kbit/s och en realaudio med samma bit rate.

 

Vete fan, förutsatt att vi då inte använder gamla mp3 som jämförelse, utan något modernt format typ wm9 eller annat kul :)

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var nog just mp3, samt wma, jag tänkte på. De "helt" nya formaten har jag inte testat än. Dock är skillnaden mellan de nämnda formaten (mp3, wma, ra) märkbar. Man kan utan problem streama radio i 20 kbit/s i RA. Det hörs bra och tydligt.

 

mp3 -> bra

wma -> bättre

ra -> megabäst

(iaf låga bit rates)

 

Jag borde nog ta en titt på alla de "nya" formaten som tex aac, mp3pro, mp4 osv... :)

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför går det inte att installera real audio/real video-codecs på datorn som kan användas av andra spelare än realplayer? -"Alla" andra codecs "som finns" verkar ju vara generiska, dvs. fungerar på "alla" spelare..

 

Jodå, det finns redan. Testa Real Alternative.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Müller, IDG.se

Hej Mauritz!

 

Trist att du inte får igång IDGs radiospelare. Dock fungerar det bäst med Windows Media Player 6.4 och uppåt.

 

Som webbläsare fungerar det bäst om du har IE, men spelaren drar igång under Mozilla/Firebird också. Tyvärr måste jag säga att det inte fungerar alls bra i Opera.

 

För er som sitter på Linux så ska det också fungera, fast då med mplayerhq.

 

Läs mer om radion på http://www.idg.se/radio/

http://idg.minradio.com/about_webradio.do

 

mvh

Magnus Müller, Chefred, IDG.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr måste jag säga att det inte fungerar alls bra i Opera.

 

Hmmm? Jag har inga problem alls med den i Opera (7.23 i Win).. (vad jag vet iaf.. :)

 

Ciao,

Anders

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Müller, IDG.se

:-D

 

Desto bättre... ska nog lämna in datorn för genomgång, den har betett sig mysko de senaste två veckorna. Så tack, då vet jag och ni andra det också:

Opera fungerar visst ;-)

 

mvh

Magnus Müller, Chefred, IDG.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, va bra att IDG är här och svarar på frågor angående webradion. Kan man kanske få reda på när bredbandsversionen kommer? (Det har stått "kommer snart" ganska länge nu)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Müller, IDG.se

Tjena elaking ;-)

 

Bredbandsvarianten låter vänta på sig. Här är vi hänvisade till vad vår leverantör av spelaren hittar på härnäst. Har tyvärr inget datum själv där.

 

Men att vara med att påverka går alltid ;-)

 

Synpunkter på IDG.se radio skickas med fördel till

info@nordicwebradio.com med ärenderaden Ang. IDG.se Radio.

 

Samma kontaktlänk och en liten f.a.q finns som sagt på:

http://idg.minradio.com/about_webradio.do

 

mvh

Magnus Müller, Chefred, IDG.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...