Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DVB-T tv-kort. Markbunden digitalsändning. Vad mer


hobbel

Rekommendera Poster

Måste man ändå ha en digitalTVbox för att kunna se på datorn via digitalTVkortet? Eller krävs nån form av kortläsare?

Jag tycker att det borde räcka med digitalTVkortet för att kunna se gratiskanaler som tex tv4+ etc.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, bara SVTs kanaler går att se utan kort: SVT1, SVT2, SVT24 och Barnkanalen.

 

Självklart kan du fixa kortläsare till dvb-kortet, dock på egen risk (kan inte garantera att det fungerar) - du behöver något som kallas CI (pccardplats till dvb-kortet i princip) samt en CAM som passar kortsystemet du vill använda (som ett pccard ungefär du stoppar i CI i vilken du sedan stoppar programkortet). (jag kan ha blandat ihop dem ;)

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

[inlägget ändrat 2004-01-18 13:24:03 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att jag kan köpa ett DVB-T kort och stoppa i antennen direkt från väggen till kortet och därmed kunna se svt1,2,24,barnkanalen? fast då inga fler kanaler än dessa?

Vad ska man isåfall med ett DVB-T kort till om man itne fixar en kortläsare?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska man isåfall med ett DVB-T kort till om man itne fixar en kortläsare?

 

Vem har sagt att man ska ha ett DVB-T-kort utan kortläsare? :)

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Enligt RTVV's hemsida så gäller nu följande:

http://www.rtvv.se/

 

040129

"Sju nya kanaler i digitala marknätet

 

Regeringen har idag gett sändningstillstÂnd för sju nya kanaler i det digitala marknätet.

 

Kanalnamn Räckvidd

 

BBC World 50 %

Discovery Travel & Adventure 50 %

Disney Channel 90 %

NonStop Film 50 %

TV 3 90 %

TV 8 50 %

ZTV 90 %

 

Alla kanaler med tillstånd att sända i marknätet har mˆjlighet att välja att sända fritt eller som betalkanaler, utom SVT:s kanaler och TV

4:s huvudkanal som enligt sina tillstånd skall vara fritt tillgängliga, dvs. utan annan avgift än den ordinarie TV-avgiften.

 

Dagens beslut innebär att 90 procent av hushållen avgiftsfritt kommer att ta emot nio digitala kanaler avsedda för svensk publik; SVT 1, SVT 2, Barnkanalen, 24, Kunskapskanalen med aviserad start till hösten samt TV 4 och TV 3, ZTV och TV 8. Förutsättningen är att man har en digital box avsedd för marknätet."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Jag har ett sånt här kort: VISIONPLUS/TWINHAN TV-KORT DIGITAL-TV DVB-T TER CI och får bara in de okodade kanalerna. Jag har testat med en viaccess modul och en conax 4.0 modul men får inte in de okodade iaf. Kan någon snälla hjälpa mig med vad för modul jag behöver. Blir tokig snart när jag bara får in svt 1, 2, tv4, barnakanalen.

 

Tacksam för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en gammal tråd du hittade, nästan bättre att starta en ny med frågan.

 

Men men. För att få in de marksända kodade signalerna behöver du:

Ett DVB-T kort med CI plats(vilket du har)

en CAM-modul för Boxer, dvs en med stöd för Viaaccess

Boxer listar några godkända:

http://www.boxer.se/?page=1031

 

Samt ett aktivt programkort. Låt kortet sitta i ett tag medans datorn/kortet är påslaget så att det blir uppdatet med aktuell abbonemangssstatus vilket kan ta ett litet tag.

 

Nu har jag inget av ovanstående ska sägas.

 

(och du - starta en ny tråd så raderar jag ditt inlägg här och flyttar mitt svar)

/T

Moderator för TV-kort.

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...