Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

FA-skatt innan PRV?


Dahlgren

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag undrar om jag ska ansöka om FA-skatt innan eller efter jag har skickat in ansökan om enskild firma till PRV. Eller sköts detta automatiskt utav PRV?

 

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PRV sköter bara om namnregistrering.

Ska du starta enskild firma vilket jag antar eftersom du ska ha FA-skatt så är det inget krav att du registrerar dig hos PRV.

 

/Mvh Ante.G.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så då kan jag registrera FA-skatt och sedan skicka in till PRV? För det är ju en fördel att skydda sitt företagsnamn. Kostar det något att registrera FA-skatt?

 

Tack för upplysningen!

 

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

> För det är ju en fördel att skydda sitt företagsnamn.

 

Det beror på vad du ska göra, om du ska köra ensam och göra småjobb lite här och där så betyder inte ett F-namn lika mycket som ditt eget namn, du kan vänta med företags namnet ett tag om du vill och spara kronorna. (mitt kostade 750:- 1999)

 

mvh

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att registrera sitt namn hos PRV kostar cirka 800 kronor, men nu gällde frågan F-skatt som man registrerar hos Skattemyndigheten. I och för sig kanske de har börjat ta ut en avgift på senare tid, för det är ju trots allt några år sen jag registrerade mig. Men eftersom summan du talar om är i storleksordningen PRV så tror jag mer du har blandat ihop de två.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...