Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Glocalnet har sabbat Utforskundernas epost


Jodie

Rekommendera Poster

Jag är sedan länge Utforskund med ett antal sådana epostadresser. Nu har visst Glocalnet köpt upp Utfors och sedan i onsdags kväll (17/12) fungerar inte längre Utforsadresserna.

 

På Glocalnets sidan står det:

Aktuell driftinformation

 

Störningar på mailplattformen!

På grund av störningar kan det för närvarande vara svårt att skicka/ta emot e-post. Detta påverkar endast de kunder som tidigare haft sin e-post hos Utfors.

Vi ber dig avvakta och testa lite senare.

 

"Störningar..." - är det bara nötter på Glocalnet....! Det verkar ju vara dom själva som förstört "mailplattformen"!

Grrrr! :-((((

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

silverzurfarn

 

Glocalnet har inte köpt upp företaget Utfors,

det dom har köpt är Utfors privatkunddatabas,

eftersom Utfors (som ägs av norska Telenor)

skall fokusera verksamheten mot sina företags-

kunder.Enligt Glocalnet blir det inga föränd-

ringar för privatkunderna ( Jag är också Internet-

kund hos Utfors, jag surfar med Utfors i sommar-

stugan.)Du kan lugnt surfa vidare med ditt Utfors

Internet, i alla fall tills vidare.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan lugnt surfa vidare med ditt Utfors

Internet, i alla fall tills vidare.

 

Nu var det ju inte alls surfandet saken gällde, utan istället att det varit stopp på epostandet i flera dagar (började 17/12) genom Utforsadresser, sedan Glocalnet tog över.

Jag har aldrig någonsin varit med om tillnärmelsevis så långa driftstopp förr. :-(((

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej!

 

Jag är också mycket arg på Glochalnet.

De har sabbat min webbsajt.

 

Glocalnet har tagit bort min webbsajt utan någon som helst förvarning. Jag har haft sajten hos Utfors sedan mer än 5 år och jag uppdaterade senast för några månader sedan.

 

Det enda Blochalnet nu säger är att jag kan registrera på nytt med deras adress, jag kan alltså inte få tillbaka min fyristorg-adress.

 

Jag har aldrig varit med om att någon tjänst tagits bort utan någon som helst förvarning och/eller med möjlighet att behålla tjänsten mot betalning.

 

:-((((((((((((((

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Grrr!!! Nu har det hänt igen, Glocalnet har sabbat Utforskundernas epostservice! Antar att ni är fler som råkat ut för det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade också en webbsajt hos Algonet som Glocalnet tog över och sedan i Juni fungerar inte mina nya script - trots att jag ringt och mailat ett otal gånger. Den tjänsten som inte fungerar betalar jag för. De har nu hållit på i 4 månader och kan inte fixa felet. :thumbsdown::thumbsdown:

 

[inlägget ändrat 2004-09-26 16:22:29 av Yvonne]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 years later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...