Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

NHL99- lovar runt ,men.........


Kenneth Wikström

Rekommendera Poster

Kenneth Wikström

Jag har ATI Rage Pro som enligt EA skall stödjas av NHL99, men som många har upptäckt så OM man får allt att funka, hackar sig spelet fram.Jag har nyligen installerat SENASTE drivrutinen , men utan förbättringar.Enligt ATI kommer snart ytterligare en uppdatering så jag får väl hoppas på den.Det ät ju f-n att man ger ut spel som inte funkar som man lovar, ungefär som att sälja en färg TV som visar svartvitt!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Isaksson

Vad har du för maskin? Själv har jag en Compaq med samma kort. Det är en P2 266 med 64 MB RAM. NHL 99 är ingen rolig syn utan Voodoo. Det hackar inte men det är inte så j-vla snyggt. Mitt råd: skaffa ett Voodoo-kort. Själv har jag ett Voodoo1 och ett sånt kan du säkert hitta för runt 250-300 spänn begagnat.

 

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kenneth Wikström

Jag har en Siemens/Nixdorf Xpert P2 266mhz o 64 MB RAM.Vad jag menar är att om man som speltillverkare säger att man stöder ett visst grafikkort så förväntar man sig att det också förhåller sig så, alltså att man kan använda spelet till fullo utan begränsningar förutom datorns konfiguration.

Jag vill nästan kalla det falsk marknadsföring när det gäller NHL99!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Isaksson

Det är väl ändå upp till grafikkorts-tillverkaren att tillhandahålla funktionsdugliga drivrutiner, eller hur? Har du testat andra "grafikintensiva" spel, och i så fall vilka är resultaten? Vilken upplösning använder du i NHL99? Med ditt kort så lär väl allt över 640*480 vara utom räckhåll. Sen finns det en massa andra inställningar som man kan slå av. T.ex skuggor, reklam, publik m.m. Se till att stänga av det mesta och dra ned ljudkvaliteten så kanske det flyter bättre.

 

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...