Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SE PC Client!


sbg

Rekommendera Poster

Jag har installerat SE PC Client för att hålla min P900 uppdaterad. Men vad gör jag sen för att uppdatera? Programmet är installerat, jag har satt telefonen i doknings stationen men vad gör man?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad gör jag sen för att uppdatera?

Bara att gå till Sony Ericsson update service via denna länk och sedan följa instruktionerna:

 

http://www.sonyericsson.com/updateservice/P900/frameset.htm

 

Efter uppdatering är detta de aktuella programversionerna:

Phone: R3C006

BT: R5D

Organizer: R2B02

CDA: R2A10

 

Tyvärr verkar uppgraderingsservern ligga nere just nu. Kanske överbelastad?

Föreslår i alla fall att du gör en backup med programmet du har installerat. För efter uppgradering försvinner alla inställningar, lagrade bilder, musik, telefonbok. Och då är det mycket tidsbesparande att köra en "Restore". Fungerar alldeles utmärkt. Jag behövde inte ändra något efter uppgradering och restore.

När du ska göra själva uppgraderingen så ska telefonen vara avstängd. Men det får du info om.

 

[inlägget ändrat 2003-12-07 22:47:17 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket. Men jag förstår fortfarande inte.

Jag har redan installerat programmet. Och går jag in via länken så vill den att jag ska ladda hem programmet igen. Varför? Och jag har följt varenda instruktion.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag valde Open/Öppna, inte spara på hårddisken, och då gick det av sig själv hela processen. Ska väl tillägga att jag fick göra flera försök innan det lyckades. Fick felmeddelande (An undefined error) efter 1% ett flertal gånger. Då var det bara att börja om.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur långt kommer du i processen?

1.Installera PC klient.

2.Hämta programuppgraderingen.

3.Installera i telefonen.

 

Testat med att stänga av brandvägg, inaktivera autoprotect antivirus?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter installation av PC klienten ombedes man att stänga av telefonen (batteriet full laddad). Här får jag då svaret som du fick tidigare "An undefined error" i form av Time out eller att jag ej laddat batteriet/ej connectat telefonen. Har provat typ 15 gånger med samma svar....... ?????

 

För övrigt är det nu hög belastning på deras server så man kommer inte ens in nu. Får väl vänta tills i kväll och pröva igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv kan jag installera programmet. Väljer Öppna istället för Spara. Sen väntar jag o inget händer sen efter det har installerats. Det står på deras hemsida att man inte ska stänga ner fönstret (webb sidan) o det gör jag inte. Men telefonen måste alltså vara avstängd säger ni?

Har testat det en gång utan att det fungerar.

 

Finns det inget annat sätt att uppdatera telefonen på?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det inget annat sätt att uppdatera telefonen på?

Inte själv, utan då får du gå till ett auktoriserat Sony Ericsson service point.

 

Hur långt har du kommit?

 

Ha inte telefonen i dockan, utan installera PC client med InstallAnywhere v 1.11. Därefter blir du "After completing the installation you will be automatically redirected to the correct web page.

". Därefter laddas och installeras Sony Ericsson Update Service v 1.11. Om du har backup sedan tidigare "Continue without backup or synchronisation". Den frågan får du två gånger. Sedan Next och du kommer till ett nytt fönster "Sony Ericsson Update service 1.02". Klicka på Next och då får du frågan "Have you turned off your device and placed it in the SyncStation?" Nu först sätter du din avstängda telefon i dockan och klickar på Yes, så börjar installationen i telefonen. Telefonen startas med automatik om och slås sedan av.

Obs! du behöver inte se "Phone connection link" i sys tray. Installationen går sköter sig själv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad är InstallAnywhere för något?

Det är den som dyker upp efter att du valt "Download and install the client application" och kört igång filhämtningen. InstallAnywhere är inget du behöver välja, utan ser till att filen du hämtat installeras på din PC.

Om jag är otydlig, så beror det på att jag inte är vid min hemma-PC, utan simulerar en uppgradering på annan PC. Jag kommer så långt som till man ska sätta telefonen i dockan/SyncStation.

 

[inlägget ändrat 2003-12-09 15:08:35 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Så långt har jag inte kommit. Har bara installerat programmet sen händer ingenting. Börjar tro att det jag som inte har alla hästar i stallet som man säger. Men men.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs gärna vad som står under "Overview" och "FAQ" på Sony Ericsson Update Service site.

Vad har du för Internet-uppkoppling? Rekommenderat är minst 0.5 Mbit. Och att PC suite är installerat, batteriet är fulladdat, Synkstation/docka (DSS-20 el. DSS-25), tillräckligt med ledigt RAM mm.

 

Har du testat med att radera det du laddat ner och börjat om från början? Fungerar synk med t.ex. Outlook? Vet du att din docka/synkstation har kontakt med din dator?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag satte telefonen i dockan/synkstationen i samband med att nedladdningen/uppdateringen skulle börja så funkade det, som du skrev :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får jag göra det.

Men jag har ialla fall BBB som operatör.

PC Suite är installerat.

Batteriet är full laddat men har aldrig kommit så långt.

 

Får testa lite mera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Fungerar ändå inte. Jag har testat nu minst 50 ggr.

Fått det att fungera?

Jag kikar då och då på Esatos P900-forum där det enligt mig är något hysteriskt överdrivet, men jag står ut om jag gör en titt då och då. I vilket fall som helst diskuteras där också problemet och lösningen för somliga tycks vara att installera Opera/Netscape för ändamålet. Sony Ericssons uppdateringssystem använder java applikationer och ev. kan det orsaka problem med Microsofts Java-problem. Senaste tråden från Esato:

 

http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=47664&forum=35

 

Det lär vara en ny uppdatering på gång inom de närmaste dagarna. Så håll utkik.

 

[inlägget ändrat 2004-01-11 20:59:35 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...