Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

E-mail tips


GRYM

Rekommendera Poster

Jag har kört Outlook Express en längre tid som mitt e-mailprogram. Tyvärr verkar det som programmet inte kommer att utvecklas vidare.

Det medföljande programmet "Mail" i OsX har jag problem med då bifogade filer verkar försvinna om sändaren formaterat sitt mail på visst sätt. Jag har provat att ta emot samma mail i Outlook Express, då var alla filer med.

 

Så nu undrar jag om någon kan tipsa mig om ett enkelt e-mailprogram som inte har problem med html-formaterade mail?

 

Eller kan man ställa in "Mail" på ett sätt som får det att fungera?

/GE

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är mottagaren PC-ägare?

 

Prova lägg filerna du skickar längst ner i mailen, dvs under signaturen om du använder sådan i Mail. Om du kör Panther (10.3) kan du även ange att filerna du ska skicka ska vara PC-kompatibla (kolla menyn Redigera - Bilagor - Skicka alltid Windowskompatibla bilagor).

 

Lycka till!

 

 

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

 

[inlägget ändrat 2003-12-07 17:52:33 av CyberPet]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte det är några problem med filer som jag skickar. Det är de jag ska ta emot som jag har problem med.

 

Panther har jag inte installerat än eftersom apple gjort om nätverkskommunilationen, så innebär det att en del program jag använder inte kommer att fungera.

 

Jag ska kolla JELmans tips, det kanske kan va nåt.

 

/G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det då för problem du får med filer du tar emot? Kanske kan du precisera lite mer. Jag vet att man ibland får vänta en stund på att "bilagor" ska fullt laddas ner till datorn. Men jag vet ju inte vad det är för problem du har riktigt.

 

Står det inte i huvudet antal bilagor till exempel?

 

 

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja...problemet är att filerna inte finns.

 

De finns däremot om jag öppnar mailet i outlook (classic-läge)

 

Det står också ett meddelande om att mailet inte är formaterat på rätt sätt. Jag är inte helt säker på vad det innebär, det jag vet är att den som skickat mailet använt html-formaterat mail.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ställt in att visa html-mail i Mail.app?

 

Dvs Inställningar --> Läsa --> Visa bilder och inneslutna objekt i HTML-brev (ikryssad).

 

 

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...