Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Digitalisera telefonsamtal?


.sun

Rekommendera Poster

Finns det något smidigt sätt att spara telefonsamtal som wavfiler på datorn? Går det på något sätt att koppla telefonen till datorn?

 

Underlättar det att först spela in samtalet på telefonsvarare, eller får man en kraftig kvalitétsförsämring då?

 

Hur funkar Telias TeleSvar (m fl) - där är det väl ingen telefonsvarare med kassettband som tar emot samtalen, utan det lagras väl digitalt? Kan man få ut den digitala filen?

 

Om inte, finns det digitala telefonsvarare för proffs el hemmabruk, kanske rent av ett program till datorn så att man direkt får en wavfil?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tvivlar på att Telia tänker skicka dig några ljudfiler från telesvar, men man vet ju aldrig.

 

annars tror jag enklaste sättet är att skaffa en sån där dosa som ger dig audio ut från telelinjen och sen bara koppla in i ljudkortet. har för mig att jag sett sån i katalog (Kjell & Co?) eller hos teknikmagasinet eller så.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något smidigt sätt att spara telefonsamtal som wavfiler på datorn?

 

 

Öppna ett abbonemang hos Vodafone och använd tjänsten Eurovoice pro. Då får du tillgång till en UMS-server som lagrar dina telesvar på nätet så att du kan hämta hem dem med POP3 tex.

 

Sedan är det bara att vidarebefodra dina samtal till ditt Vodafone-abbonemang när du vill att telefonsvararen skall gå igång :)

 

Har för mig att jag till min gamla (p 120) Packard Bell hade ett program som fungerade som telefonsvarare och därmed kunde lagra filerna digitalt. Vilket format det var minns jag dock inte... :)

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Telesvar var bara ett exempel på en digital (antar jag) telefonsvarare.

 

Eg är det önskemål från kund att kunna presentera tävlingsbidrag på nätet. Bidragen lämnas via ett 020-nummer (och jag går händelserna i förväg och utgår ifrån att vi inte kommer att hosta telenumret hos oss, men att alla bidrag spelas in på någon form av telefonsvarare). Medan tid finns vill vi dock som webbleverantör kunna uttrycka önskemål om lagringsmedia, så vi inte sitter med en låda små kassettband och manuellt måste köra över till dator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...