Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Starta tjänst och köra kommando vid uppstart av Wi


Weyland

Rekommendera Poster

Um, efter att ha schemalagt omstart av metaframeservrarna med ett script som dessutom slår av inloggning och stoppar skrivarspoolern (för att kunna rensa tempfiler i PRINTERS före omstart) så har jag problem att få serverfanskapet att starta dessa tjänster igen...

 

...jag fick manuellt gå in och starta print spooler samt köra kommandot change login /enable imorse efter omstart - vilket jag trodde skulle ske automatiskt, särskilt som print spooler-tjänsten står i automatic?

 

Nå, om detta nu är ett problem - hur gör man för att köra ett enkelt script som gör dessa två saker vid uppstart av servern? (före inloggning)

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så enkelt att servern aldrig startade om då? Dvs bara stängde tjänsterna, och sen gjorde något annat roligt istället.

 

C:\>Seb_

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så enkelt att servern aldrig startade om då?

 

Självklart! Doh! Tack!

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste hålla koll på de där små rackarna, annars gör de precis som de vill ;-)

 

Jo verkligen... jag måste ha varit trött, men jag satt och testade igenom omstartsscriptet igårnatt och hade tydligen glömt att ta bort kommentarstecknet framför reboot-kommandot på slutet :)

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...