Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jag vill ha Media Player- ikon


drum_man32

Rekommendera Poster

Hej, jag har laddat ner en spelare som kan spela upp allt möjligt, allt från AVI till MPG. Men mina filmer hade Media Player- ikonen innan jag fick denna nya uppspelare, som heter BSplayer. Men nu är alla i BSplayer- ikon, alla filmer alltså. Förutom Quicktime, för BSplayer kan inte spela .mov.

 

Hur gör man för att de automatiskt ska spelas upp i Media Player ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man markerar filen och håller in höger shift och sen så trycker man på höger musknapp... så kan man välja öppna med... välj windows media player därifrån och kryssa i..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick så långt till att får fram rutan för att välja program. När jag valde Media Player så öppnadeas filmen där, men alla filmer är fortfarande BSplayer- ikon och startar i den när jag trycker på den.

Om jag kryssar i rutan att det programmet man väljer alltid ska öppnas vid den filtypen, då öppnas BSplayer.

 

Hmmm....så hur ska jag göra ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade att avinstallera BSplayer, och då försvann de ikonerna och de gick tillbaka till Media- Player- ikoner och startade i Media Player när jag tryckte på filmerna, precis som jag vill ha dem. Men jag vill ha BSplayer installerat och när jag har det installerat blir alla film- filer automatiskt BSplayer-ikoner.

 

Alltså som att BSplayer är datorns "Defualt- videouppspelare", men det ska vara Media Player.

 

Hur gör jag ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde ha fungerat det som Geten rekommenderad. Windows kan under en tid "komma ihåg" den gamla ikonen.

 

OT

Testade själv BSPlayer häromdagen.

Invänding 1: Just det som beskrivs i denna tråd. Hatar program som gör saker utan att fråga

Invändning 2: Den krashade hela tiden, eller snarare fick ffdshow.ax att krasha.

Invändning 3: Dålig hemsida. Ingen beskrivning där av vad spelaren klara. Inga bilder på olika funktioner. Ingen information.

 

Nä, stannar med Zoomplayer. Men skynda er att ladda ned den. Från och med V3.2 Rc3 är alla navigator dialoger enbart tillgängliga i den professionella, kommersiella, versionen. De dialoger som gör det så trevliga att styra Zoomplayer från soffan. :(

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fixat det nu. I BSplayer´s Options kunde man bestämma vilket filtyper den skulle associera sig med, där valde jag bort WMW, AVI, MPG och MPEG. Då blev alla Media Player igen.

Och BSplayer kan fortfarande spela upp dessa filer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör BSPlayer på två maskiner 2 timmar dagen minst. Ingen krash hittils under två månader.

Har klarat alla filer jag har provat att spela med den.

 

Helt ok mao...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...