Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

operativsystem


stonie

Rekommendera Poster

Windows 2000 och Windows XP, fungerar ju generellt bra. XP kör jag med själv, fungerar utmärkt. Det finns ingen anledning att hålla på med nåt äldre OS, om man inte har en gammal PC förståss.

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte det beror så mycket på operativsystemet, utan mer på de program man använder.

Jag har använt Sonar så gott som varje dag sen 1992 (fast då hette det Cakewalk) och bara haft tre hägningar under den tiden.

 

Kombinatioinen Sonar och Reason har också visat sig vara mycket stabil. Jag uppskattar att jag kört dessa runt 1200 timmar utan att ha haft någotsomhelst problem. Men så fort jag laggt in någon VST-pugg i Sonar så börjar det hända konstiga saker...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Det finns bara ett OS som är stabilt och det är linux.

Använder det tillsammans med rosegarden (http://www.all-day-breakfast.com/rosegarden/).

 

Intressant.

Har aldrig hört talas om Rosegarden, jag kör med en preemptive kernel så Rosegarden borde kunna rulla rätt smidigt - men: risken är juh uppenbar att man kommer att fastna i dagar och veckor med att konffa systemet innan man ens kan göra några låtar. "Allt" typ måste juh minst kompileras in i kerneln för att någt öht skall fungera i Linux.

 

Här vinner Windows XP en knockoutseger: installera Sonar 3 och gör låtar efter 1 min ungefär :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast rosegarden är inte krångligt alls att installera. Det finns ju t.ex. rpm paket till redhat.

Det går fin fint att kompliera in oxå på de flesta linuxdistar.

Man ska dock notera att rosegarden inte har kommit upp till 1.0 nivå än och att det finns ett par mindre buggar kvar att fixa.

Hur som helst så är det ett mycket intressant alternativ till dyra produkter på mac/på

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...