Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mailwasher


Alderman

Rekommendera Poster

1./ Jag har använt mig av programmet Mailwasher i tre veckor i hopp om att minska antalet "skräppost".

Min erfarenhet att antalet SPAM varken minskat eller ökat under den tid som jag använt programmet.

Vilken är Er erfarenhet??

2./ Vet någon på Eforum om det finns en svensk översättning till brännarprogrammet Nero 6??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet att antalet SPAM varken minskat eller ökat under den tid som jag använt programmet

 

Det har det inte heller. Mailwasher och de andra programmen kan inte hindra spammarna från att sända till dig, men de är bättre på att identifiera och isolera spammen så att man lätt och snabbt kan radera s*iten. Autodelete finns också, och så ser man dom inte allas, till priset av att man kan missa skarpa mail.

 

Min erfarenhet av Mailwasher Pro 3.0 är att det går bra och jag har på de månader jag använt det inte haft ett enda felaktigt utpekat spammail. Ett och annat spam syns som vanliga mail, men det är mest för att jag inte har högsta filtreringsnivån på.

 

Komplettering: Eftersom mängden spam på nätet stadigt ökar, så är det nog så bra att man själv inte får mer och mer. Bounce-funktionen i Mailwasher har nog en liten effekt iallafall.

 

Frågan om Nero bör du nog annars lägga bland CD-brännartrådarna.

 

[inlägget ändrat 2003-11-06 16:16:23 av Lars2W2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men de är bättre på att identifiera och isolera spammen så att man lätt och snabbt kan radera s*iten.

Jag använder också Mailwasher Pro 3.0, tycker att det klarar identifieringen av spam bra. Oftast behövs det bara ett knappklick för att radera terrormailen. Ibland händer det i och för sig att nåt blir felaktigt markerat som spam p.g.a. att jag har högsta nivån men då är det bara att lägga till avsändaren i "friends list" så är det löst...

 

 

~ Stefan ~

 

"Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Komplettering: Eftersom mängden spam på nätet stadigt ökar, så är det nog så bra att man själv inte får mer och mer. Bounce-funktionen i Mailwasher har nog en liten effekt iallafall.
Synd att de inte finns en lista med de 100 största spammarnas adress, så att man kan bounce'a all spam dit... ;)

 

Läs hur Ms och Intel planerar att ta över din dator:

http://www.cl.cam.ac.uk/users/rja14/tcpa-faq.html

http://www.againsttcpa.com/

 

[inlägget ändrat 2003-11-06 20:08:48 av Kraantz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...