Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Poff sa det...


NoiseKiller

Rekommendera Poster

Ja. Jag skulle starta den så jag tryckte på power på fjärren. Poff sa det så gick min automatsäkring (?) å lägenheten blev helt mörk. Efter att ha hittat ficklampan kunde jag slå på strömen igen. Datorn startar om sig själv i laddningen av XP. Den börjar ladda och allt ser bra ut men vips så startar den om. Måste ha hänt nåt.

Men.. jag har ju 2 burkar så det är inte så farligt.

Värre är det med projektorn. Det var ju den jag skulle starta. Den vill inte starta längre. Den vill inte ens lysa med sin lilla stand by-diod.

 

Panasonic PT-AE100E - R.I.P ?

 

:'-(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Kan varit lampan som gått...

(Propparna brukade lösa ut när lampan gick på projektorn på 70-talet)

 

Annars finns det ju något som heter garanti..

 

Inlägget har genererats genom FAT32!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AE100 är juh välkänd för den undermåliga nätenheten som antingen går sönder eller gör att lampan "flimrar" - går juh på garantin så du får en ny och "färdigpatchad" nätenhet istället :)

 

(kan juh vara lampan med förstås)

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era kommentarer. Kunnigt folk är ett bra stöd. :thumbsup:

 

AE100 är juh välkänd för den undermåliga nätenheten som antingen går sönder eller gör att lampan "flimrar"
Hade jag ingen aning om. Men nu vet jag. :thumbsup:

 

går juh på garantin så du får en ny och "färdigpatchad" nätenhet istället
Enda problemet med Komplett är att de inte skickar någon ny om de inte har någon i sortimentet (som med min förra NEC-tft). Och jag lär få svårt att hitta en ny PT-AE100 till de pengarna. :(

 

(kan juh vara lampan med förstås)
Jag tror inte det eftersom stand by-lampan inte lyser när jag slår på strömmen. Enligt manualen ska lampan blinka rött om lampan är trasig (?) men den ger inte något tecken på liv. :thumbsup:/:thumbsdown:?

 

I vilket fall har datorn gått igång igen - är troligtvis den gamla 20 Gb-disken i SilentDriven som får spratt vid strömbortfall. :thumbsup:

 

[inlägget skrivet av NoiseKiller]

 

[inlägget ändrat 2003-11-02 12:30:41 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda problemet med Komplett är att de inte skickar någon ny

 

Självklart inte, du ska väl få din reparerad istället? Det är väl mycket bättre, du vet att den fungerar i övrigt, inga döda pixlar - kanske inga störande färgade hörn och så vidare? Åså får du då nu en prima och vältestad nätenhet ;)

 

Om du i felbeskrivningen påpekar att bilden flimrat så är det inte helt omöjligt att serviceverkstaden byter ut lampan åt dig oxå :]

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

[inlägget ändrat 2003-11-02 14:23:59 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det förståss.

Och inte behöver de byta lampa. Den har knappt gått 100 h än. *snålar friskt*

 

Aja - det återstår att se. Bäst vore om Panasonic hade sådan garanti att jag själv kunnat lämna den på verkstad i stan. Men det har de väl knappast...?

 

[inlägget skrivet av NoiseKiller]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja - det återstår att se. Bäst vore om Panasonic hade sådan garanti att jag själv kunnat lämna den på verkstad i stan. Men det har de väl knappast...?

 

Alltså, självklart är garantin utformad så att du inte behöver kontakta Komplett - däremot måste arbetet som vanligt utföras av en auktoriserad verkstad, och mig veterligen är det bara den där servicefirman i Bromma som gör det (direktservice tror jag de heter, har verkstäder runt hela landet men bara brommaverkstaden tar projektorer).

 

Jag lämnade in min där på plats och fick den sedan hemskickad när den var klar...

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lämnade in min där på plats och fick den sedan hemskickad när den var klar...
Du menar alltså att din gjort likadant!?

Jag har en Panasonic-verkstad här i stan.. Undra om jag kan lämna den där och att de sedan skickar den..? Vore ju jäklans smidigt.

Blir lite aktivt telefonerande imorn känner jag.

 

Tack för tipsen i alla fall!

 

[edit]

Hoho. Gick in på Pricerunner å kikade användarrecensionerna.

Kvaliteten verkar synnerligen undermålig. På tre månader har jag två gånger tvingats skicka in den för byte av powersupply. Oerhört irriterande men det går ju att ta, problemet är att kvaliteten lär vara den samma när garantitiden gått ut. 

Bra omdöme.. :thumbsdown:

 

[inlägget skrivet av NoiseKiller]

 

[inlägget ändrat 2003-11-02 16:15:20 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar alltså att din gjort likadant!?

 

Nja, den flimrade lite i bild då och då - bara jag som såg det. Lämnade ändå in den eftersom jag är ganska petig, och verkstaden berättade att det var ett väldigt vanligt fel. Att den däremot skulle gå sönder flera gånger låter mysko, för de ska byta ut nätenheten mot en bättre vid reparationen... kanske någon som haft enorm otur?

 

Och ja, AE100 har problem med nätenheten - så den får man räkna med att byta ut. Det är fortfarande en oehört bra projektor! :)

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Ja där ser man.

Jag håller tummarna att detta löser sig enkelt. Visst missar jag Beck ikväll, och troligtvis även Motorjournalen imorn. Men det får gå... Postar mer när jag vet vad som händer. ;)

 

[inlägget skrivet av NoiseKiller]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och mig veterligen är det bara den där servicefirman i Bromma som gör det (direktservice tror jag de heter, har verkstäder runt hela landet men bara brommaverkstaden tar projektorer).
IT Workshop heter de numera (?) och de har upptaget precis HELA TIDEN. Är OMÖJLIGT att komma fram till dem. :(

 

[inlägget skrivet av NoiseKiller]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IT Workshop heter de numera (?) och de har upptaget precis HELA TIDEN. Är OMÖJLIGT att komma fram till dem. :(

 

Hehe, jag har aldrig testat att ringa dem - de har något onlineformulär man fyller i har jag allt för mig :)

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de har något onlineformulär man fyller i
Jovars, men formuläret gav time out eller script error hela tiden.

Jag testade 5-6 gånger och gav upp. Morgonen därpå testade jag igen och fick "connection time out" och ringde 0470-nummret (ej bromma). Men tjejen som svarade kunde se att jag lagt en felanmälan och allt var klappat och klart (hoppas jag).

Nu är servicen så fin att man nästan blir tårögd!

PT-AE100E  _  Beräknad klar  _  03/11/13 13:13

Men hur f-n vet de klockslaget?! :)

 

[inlägget skrivet av NoiseKiller]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt.. Den ä redan färdig. :thumbsup:

 

Wey,

Fick du någon reparations-specifikation medskickad? Hade varit kul å vetat vad gjort med den... ("-Näe asså vi såg att det var lite oxidation i kraft-porten så vi polerade kontakten å skickade tillbaka den") ;)

 

[inlägget skrivet av NoiseKiller]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick du någon reparations-specifikation medskickad?

 

Ja, en lapp där det i skrivstil stod något i stil med "bytt nätagg" ungefär... korthuggen men existerande kommentar.

 

Dock berättade de vad de skulle göra när jag lämnade in den i och för sig, de verkade rätt säkra på sin sak när det gällde min kära väns symptom.

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, återstår att se för min del. De ringde precis ifrån Schenker å sa att paketet var här. De måste kört olovligt fort om paketet skickades 8.36 imorse. :)

 

[edit]Ångest, de jobbade bara till 16.30. Vad är det för folk!? Hur ska jag då hinna hämta den om jag jobbar till 16.30... *morr*

 

[inlägget skrivet av NoiseKiller]

 

[inlägget ändrat 2003-11-10 13:16:22 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta ledigt en timme eller halv?
Inte nog med det. Man lånar kollegans 2 månader gamla bil. :)

 

Håller just på att montera upp den å justera in den. Men varför i hela fridens namn får jag bara svart-vitt från TV:n? Den står i Auto1 men inget av de andra alternativen ger färg heller. Projektorn visar färg i menyer mm men nåt verkar vara lurt med insignalen eller inställningen.

 

Någon med ett förslag liggandes?

 

[inlägget skrivet av NoiseKiller]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför i hela fridens namn får jag bara svart-vitt från TV:n?

Har du bytt toner?

 

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bytt toner!? Det är ingen skrivare vi snackar om. :D

 

Har provkört med DVD:n å signalen är lika svart-vit där. Antingen har min Yamaha-stärkare fått fnatt å skickar fel information till projektorn, eller så tolkar projektorn signalen fel.

 

[inlägget skrivet av NoiseKiller]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bytt toner!?

;P

 

Har provkört med DVD:n å signalen är lika svart-vit där.

Jag tror iofs inte att du har grejat nåt med recievern efter din projektor rök? Iofs gick väl proppen, så den kanske har ställt sig i nåt default-läge?

 

Annars kan det ju vara så att service-killarna ställer projektorn i något fabriksinställning när dom utför service/felsökning/nåt annat.

 

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen har min Yamaha-stärkare fått fnatt å skickar fel information till projektorn, eller så tolkar projektorn signalen fel.

 

Provat att köra utan förstärkare? Då borde du få reda på vad det är som är fel...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror iofs inte att du har grejat nåt med recievern efter din projektor rök?
Så sant så sant.. Har kopplat en RCA från stärkaren till Boxern som via antennkabeln är kopplad till datorns tv-kort (allt för att kunna spela Xbox på bildskärmen). Skulle testa att ta loss den sladden och se om det var den å då trillade S-video-kabeln loss. Undra om den satt halvdant innan? Å undra om det inte är vääldans jobbigt att peta tillbaka den. *suck*

 

[inlägget skrivet av NoiseKiller]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...