Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lista startade trådar


Weyland

Rekommendera Poster

Tja, eftersom jag dels ofta missar sena svar i egna trådar och dels föreslog en funktion att ange i trådar om man fått ett schysst svar, så tänkte jag föreslå en hjälpreda för detta:

 

- Lista startade trådar.

 

Jag brukade ofta använda "mina inlägg" för att gå tillbaka och leta svar på mina frågor - problemet för min del är att den listan totaldrunknar i bruset av de svar jag själv skrivit i trådar jag ej har startat...

 

...det vore vettigt att ha en liknande lista för "mina trådar" också! (och om det nu redan finns en sådan funktion har jag inte hittat den ännu ;)

 

.wey

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Röstar definitivt för!

Även om mina "Mina inlägg" inte alls är lika ohanterlig som jag vissa andras så försvinner lätt de egna trådarna. Jag har en kuslig vana att svara på betydligt fler trådar än jag skriver egna (förhållandet ligger nog runt 1-2 trådar per 50 inlägg).

 

/Mn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag startar inte heller så många trådar men visst...det är en bra idé!

 

 

~ Stefan ~

 

"Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag startar inte heller så många trådar men visst...

 

Precis! Det gör inte jag heller, så då försvinner de _snabbt_ i bruset bland mina andra inlägg under "mina inlägg" och vips så har jag tappat bort en tråd jag startade. Kommer jag inte ihåg den och söker efter den är risken stor att den är borta för alltid... :9

 

Erik! Det här vill jag verkligen ha ;)

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

[inlägget ändrat 2003-10-28 20:09:54 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbar använd e-postbevakningen så tappar ni inte trådarna ;)

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

 

[inlägget ändrat 2003-10-28 21:10:44 av TicoRoman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E-postbevakningen fungerar inte för mig.

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=500897

Vore dock bra om jag kunde få ett meddelande i eForum när trådar jag bevakar uppdateras. En lista med bevakande trådar helt enkelt.

 

/Mn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbar använd e-postbevakningen så tappar ni inte trådarna ;)

 

Det är alldeles för irriterande, eforum vill jag besöka på eget bevåg - inte få hem i inboxen.

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alldeles för irriterande, eforum vill jag besöka på eget bevåg - inte få hem i inboxen.
Ok då borde Erik kanske göra en "eforuminbox", dvs att bevakningen fungerar på samma sätt men att meddelandet stannar i "eforum-inboxen" istället för att skickas via mail. Fast det är väl just det ni efterfrågar i tråden :)

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alldeles för irriterande, eforum vill jag besöka på eget bevåg - inte få hem i inboxen.

 

Precis och får du typ 35 olika svar så får du även 35 st mail vilket är rätt jobbigt.

 

Jag skulle dock vilja efterlysa en funktion under Mina Inlägg där man kan se hur många nya svar som kommit efter ens senaste inlägg i den tråden. Jag tycker inte att den borde vara allt för svår att lägga in? Säg till om ni vill ha hjälp med den. :)

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle dock vilja efterlysa en funktion under Mina Inlägg där man kan se hur många nya svar som kommit efter ens senaste inlägg i den tråden.

Eller så räcker det väl med en liten flagga i den lista man får som talar om att i den här tråden finns det nya inlägg?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det men då krävs det att den håller reda på när man senast var i tråden vilket kan bli knepigare att koda då man måste lagra det varje gång besökaren besökt tråden.

 

Att då bara ta id:t från det senaste inlägget i tråden och dra av det från id:t som ditt inlägg fick borde ju ge hur många inlägg som finns i tråden sen ditt inlägg.

 

/JANspeed

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...