Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Microsoft Word hänger sig.


anders123452

Rekommendera Poster

För ett tag sedan installerade jag MS Office och från första gången jag använde Word 98 har det krånglat. Att öppna programmet är inga problem, men när man klickar med musen någonstanns i menyn, tex för att spara under file menyn, så hänger sig programmet. Det fryser.

 

När jag installerade det hade jag 8.1 Svensk version, när jag uppdaterade MS Office fungerade Word något bättre. Sen har jag uppdaterat till 8.5.1. Jag har även provat att installera om efter 8.5.

 

Excel och Powerpoint fungerar bra vad jag har sett.

 

Är det någon annan som har liknande problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MS Office är lite klurig. Det bästa rådet till dig är att rensa ut ALLA tillägg, programinställningsfiler och om du har Office Manager programinställningsmodul... TA BORT ALLT som heter MS, Office eller sånt som tillhör MS!!

 

Starta om MS Office och låt den installera om sina tillägg, välj sedan bort MS Office Manager i tilläggskontrollen (kan bråka ibland).

 

Andra lite kluriga fel kan uppstå när man uppdaterar 8.1 till 8.5 istället för att göra en "ren installation" av 8.5 (och sedan uppdatera till 8.5.1). Funkar inte det första förslaget, gör en "ren installation" och sedan installera Office och dess uppdatering.

 

Lycka Till!

Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset Petra!!

 

Jag har gjort det och det verkar som det är liiite stabilare, jag har inte hunnit att stressa Word så mycket än. Något som jag upptäckte på egen hand är att Word varierar i stabilitet beroende vilken PPD-fil till skrivaren jag väljer.

Jag har hört att viss skrivar-programvara från HP inte fungerar med mac.

Kan det vara nåt sånt, eller kan det vara något tillägg som spökar igen??

 

Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla med HP om de inte har lyckats uppdatera sina skrivardrivrutiner för MacOS 8.5.x. Jag har i alla fall sett/hört att det varit problem med HP och den nya MacOS.

 

Jag misstänker starkt att det kan vara en av dina problem med instabilitet. Microsoft må vara bra på mycket (tjäna pengar till exempel) men att programmera helt felfritt för MacOS har de inte lyckats med ännu.

 

Verkar som Microsoft har tilläggsfetishism eller nåt, för systemmappen blir alltid översållad av tillägg som kan orsaka de mest konstiga fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...