Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ASIO


Rest man Klaymen

Rekommendera Poster

Rest man Klaymen

Nån som vet ett bra och billigt ljudkort med ASIO stöd? kanske nån som har ett att sälja beggat. Behöver det för att köra Cubase VST. Det kanske går utan ASIO?

 

/ RMK

Jobbiga_färger.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju försöka fixa ett SB Live/Audigy begagnat (+ en LiveDrive om du ska spela in oxå). Bör inte kosta allt för många hundralappar.

 

Sen kan du köra detta kort med kX-drivrutiner för att få bra ASIO-stöd och andra bra finesser för musikerskapare.

 

http://www.kxproject.com

 

/Eminos

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rest man Klaymen

Ah tack jag hade ett Live 5.1 på gång men jag visste inte att jag kunde få ASIO stöd på det, men kan jag inte spela in med ett vanligt LIVE? Måste jag klöpa LiveDrive? Vad är det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du kan spela in EN stereokanal (2 mono) utan LiveDrive. Men det blir ganska brusigt.

 

LiveDrive är en 5.25" panel som man har lite ingångar o utgångar på. Med denna så kan du spela in 2 analoga stereoingångar (4 mono) UTAN brus (inte så mycket iaf). Och även nån/några digital/a ingång/ar (som jag dock ej använder). + AC97 ingången på själva ljudkortet (brusig).

 

Detta kan du självklart spela in samtidigt med ASIO.

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rest man Klaymen

Men menar du att om jag köper en LiveDrive så kan jag använda mitt inbyggda AC97 med ASIO? Jag behöver bara analoga ingångar, och det räcker med en stereo, bara de tinte brusar.. Jag måste ha ASIO för att köra Cubase VST va?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inte det inbyggda moderkorts AC97, utan det AC97 som finns på SB Live/Audigy.

 

AC97 brusar. Vill du inte ha brus så blir det till o skaffa LiveDrive. (Men du kan ju prova med bara ett Live-kort...brus är ju relativt...du kanske inte tycker att det brusar)

 

Vad jag vet så måste du ha ASIO för att köra Cubase (utan latency/försening iaf)

 

/Eminos - Min lektion börjar nu...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...