Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ang. vinnaren från tävlingen i studio nr. 1


endo

Rekommendera Poster

Måste framföra min beklagan över det tämligen katastrofala försök att hitta en värdig vinnare till studio nr1:s tävling.

 

Vinnarmotiveringen löd;

"Därför att jag, som troligtvis enda tjej i sverige, skulle vilja lira laptop live!"

 

Är det så att bara man nämner tjej i ljud-sammanhang, får man allt serverat på ett silverfat?

 

Detta bidrar till den dåliga syn folk har på tjejer i ljudbranschen. Då kvoteringen är så stor och uppenbar kan man ju inte mer än hålla med de personer som anser att man ej är tillräckligt kunnig inom området.

 

Vilket snabbt leder mig till den andra punkten i detta inlägg.

 

Ni frågar vinnaren;

- Varför tror du att det är så relativt få tjejer som gör musik med datorn?

 

Varpå vinnaren svarar;

-Musikprogrammen är ofta svåra att lära sig, åtminstone jämfört med de program som används i den grafiska branschen.

 

Detta är nog det mest korkade svar jag någonsin hört.

Inte bara idiotförklarar hon sig själv utan hela världens kvinnor på samma gång.

 

Jag vet inte riktigt hur ni har tänkt när ni delade ut det här priset, men kanske är det så att hon med hjälp av sin pojkvän kan klara av de komplicerade musikprogram som hon fått. Han hade ju pluggat ljudteknik. ("ironi")

 

MVH Arg förlorare och ljudentusiast.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns verkligen tråkigt att jämlikhet inte existerar på en modern tidning. Vill ni att era läsare skall uppfatta er som ett gäng manschauvinistiska svinn? Och sedan ge näring till detta genom att då och då kvotera/exponera kvinnan.

 

Jag tycker personligen att det är sorgligt att det blir en politisk sakfråga i er tidning och inte ett objektivt beslutfattande.

 

Ni borde tänka efter vilket budskap ni vill föra ut.

 

Jämlikhet är inte särbehandling.

 

Mvh Den nakna juristen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seså grabbar

Grabbar? Var ser du könstillhörigheten på ovanstående, om jag får fråga?

------

MVH//Lena Marie [femininum]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att vinnarens svar i princip idiotförklarar tjejer, eller iaf gör gällande att kvinnor är dummare och trögare än män. :)

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ser du könstillhörigheten på ovanstående, om jag får fråga?

Tja, bra fråga. Nu ser jag en formulering i det första inlägget som får mig att ändra uppfattning. Men jag önskar fortfarande bättre lycka nästa gång.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antalet svar på tävlingen var häpnadsväckande och responsen var större än vi hade vågat vänta oss. I urvalet av vem som skulle bli den stora vinnaren lade vi tyngdpunkten på att ta fram den som visade på mest framåtanda. Hur personen med glädje skulle använda priserna. Och då var valet inte så svårt. Varför handlar det om en kvotering så snart det kommer en kvinna med en motivering som visar framåtanda?

 

Och vad gäller intervjun efter det att vinnaren hade utsetts - de svaren får ju naturligtvis stå för henne. Jag tror inte du heller med hedern i behåll hade velat lägga orden i munnen på en intervjuperson och skrivit vad du hade velat.

 

Vänligen,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

"Varför handlar det om en kvotering så snart det kommer en kvinna med en motivering som visar framåtanda?"

 

Där för att nämnda kvinna skrev följande i sin motivering till varför hon skulle vinna: 'Därför att jag, som troligtvis enda tjej i sverige, skulle vilja lira laptop live!'

 

Hade hon istället inte nämnt något om att hon var kvinna skulle iallafall inte jag reagerat (som övriga inlägg i denna tråd) på att det luktade kvotering över beslutet. Jag menar, skulle jag själv skrivit 'därför att jag, som förmodligen en av många män i Sverige, skulle vilja lira laptop live!' hade det sannolikt inte lett fram till en vinnande förklaring.

 

Surt sa räven. Sure, men juryns val av vinnare var, definitivt, grundat på att det var en tjej/kvinna som svarade. Något annat kan ni knappast säga, väl?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...