Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ett bra amerikanskt parti


Mattias C

Rekommendera Poster

Hittade det här amerikanska partiet (ja, det finns fler än demokraterna och republikanerna)

 

Natural Law Party

www.natural-law.org

 

Deras "ideologi" är att politiken ska baseras på vetenskap och fakta, inte vad folk tror är bra eller vad olika särintressen tycker.

 

Läste igenom deras 50 punkters program för att förbättra amerika, verkar vettigt mestadels.

 

Deras presidentkandidar 2000 var en doktor i partikelfysik, säkert smartare än både Bush och Gore tillsammans.

 

Varför finns det inget sådant parti i Sverige?

Tycker alla partier i Sverige mest tar hänsyn till något form av särintresse (fast i vissa fall ganska stora sådana)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Varför finns det inget sådant parti i Sverige?

Tycker alla partier i Sverige mest tar hänsyn till något form av särintresse (fast i vissa fall ganska stora sådana)

 

Ja, det har jag också undrat.

 

Kolla in gubbarna i regeringen. Sitter och sover när det är offentligt i TV. I alla fall de flesta beslut som diskuterats i nyhetssändningar och sådär, så nog zoomar kameran in en sovande snubbe vid sin plats.

 

De flesta har inte ens varit ute bland de "dödliga" och sett hur det ser ut i verkligheten. Få är väl de som kommer uteifrån. De flesta kommer direkt från skolbänken och in i regeringen.

 

Borde vara lite yngre förmågor och framförallt sådana som varit ute i verkliga livet. Inte undra på att det ser ut som det gör.

 

De som bestämmer är inte ens där, för att de sitter med sina papper och bestämmer. En del tar sig en tupplur, bränner pengar på vilda fester och unnar sig lyxvåningar. Sen kommer de med alla möjliga tänkbara undanflykter och kommentarer när det uppdagas.

 

Lite off där, men det är sådant jag grubblat på.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Allt du behöver veta finns på internet. Du kan bara inte hitta det.

 

Yttermera.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

politik.

 

Hur fungerar svenska riksdagen egentligen?

 

tar en titt på SVT24 när de sänder en debatt från riksdagen. Partiledarna var där samt en handfull övriga politiker. Jag tror att enda tillfället jag sett bilder från riksdagen då det är fullsatt, eller i närhetenm, är vid öppnandet eller någon annan speciell tillställning. Ok, jag förstår att politikerna inte har tid att sitta dagarna i ända och lyssna på diskussioner, men är det inte det en del av det riksdagen är till för?

 

/T

 

[inlägget ändrat 2003-10-10 21:58:07 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag fattat det rätt så pågår det saker i kammaren mest hela tiden.

 

De som sitter där när något pågår är de som ska tala eller är extremt intresserad av just det ämnet.

 

Alla andra har möjlighet att följa debatten i interntv eller i efterhand i protokollen.

 

Mycket av riksdagsarbetet sker ju i utskotten. Debatteran i kammaren är väl mer ett spel för gallerierna när de känner för att ge varandra en känga.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hittade det här amerikanska partiet (ja, det finns fler än demokraterna och republikanerna)"

Helt sant, finns drösvis med partier i usa, tyvärr så har de ca 0 att säga till om.

De flesta av de som faktiskt röstar, föredrar att rösta på republikanerna eller demokraterna, eftersom de anser att de andra partierna skulle vara en bortslängd röst. Vilket är sant, så länge de som röstar tycker så, tyvärr.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...