Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gammal Mac ägare konverterar...


Erik Guldager

Rekommendera Poster

Erik Guldager

Nja inte helt, på jobbet blir det Mac ett bra tag till, men som hobby håller jag på med CAD ritning för båtar och där finns det ingen mjukvara som fungerar tillräckligt bra på macen.

 

Så en snorbillig PC med rimliga prestanda för 3D CAD bruk, ingen lätt kombination va?

Vilket OS rekommenderas? 2000 eller XP

Vilken Processor ? Är AMD ok?

Program som skall köras är Bla. Rhino, AutoCad 2000 och MaxSurf. Jag har inte hittat några specifika krav för något av programmen annat än P3+, och det var ju ett tag sedan...

 

 

Är jag svindum som tycker att en Shuttle burk verkar bra (inbyggd video) de flesta PC lådor som jag hittar är så fula, det finns några snygga alu men då är de dyrare (förstås).

 

Shuttle(SN41G2) AMD XP2400+

- 80GB, 256MB RAM, CD-Brännare

för 5.993 spänn, plus 19" monitor

 

Ett pris i min plånboksnivå. MAO ett "bättre" alternativ bör inte vara så värst mycket dyrare...

 

Tacksam för alla tips

 

ErikG

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du pyssla med CAD anser jag att en plan bildyta är ganska viktigt, alltså en gallermaskskärm (trinitron/diamondtron) eller en platt TFT - ingen vanlig skuggmaskskärm helt enkelt ;)

 

Annars duger det där nog utmärkt, CAD är juh inte överdrivet krävande för dagens grafikkort - men se till att burken har en AGP-slot så du kan uppgradera vid behov (finns shuttles som inte har det).

 

Och var beredd på att den kan låta rätt mycket, ont om plats i de där små lådorna = mycket värme = någon fläkt som får jobba...

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...