Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flytta filer


MrFattyAcid

Rekommendera Poster

Hejsan.

 

Något konstigt hände när jag skulle installera en ny Seagate hd på 120 gb (sitter som cable selecy, ty endast master finns ej) som ska komplementera min gamla 60 gb IBM Deskstar (sitter som slave), vilket fick till följd att jag fick installera om mitt OS. Jag installerade nu Win2k Pro (körde XP pro innan) men fann detta extremt buggigt och allmänt konstigt. Det mest allvarliga felet var att jag inte kunde använda drag and drop-tekniken. Jag kunde dock kopiera/flytta filer från t.ex. CD till mina hårddiskar med hjälp av en kommandotolk. Jag kunde inte heller flytta ikoner på skrivbordet, ty då kom den bekanta överstreckade cirkeln som indikerar att man inte kan flytta objektet dit. Så jag installerade XP Pro igen, men nu dyker samma problem upp igen, dock kan jag använda drag & drop en stund efter en omstart, men sedan slutar det att fungera. Detta kan ev. härledas till när jag accessar den gamla hd:n. Någon som råkat ut för detta tidigare och har en lösning? Kan det vara de två hårddiskarna som kommit i konflikt? Tacksam för alla svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...