Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur skyddar jag mina idéer?


T - Man

Rekommendera Poster

Om jag nu har låt idéer, kanske grund beats och idé till vers och refräng men ej skrivit hela låten.

 

Låt oss säga att jag vill samarbeta med en kille som är expert på Cubase,ett lyckat projekt som kanske leder till ett skivkontrakt.

 

Frågan är,innan jag inleder samarbetet kan jag som "sångare och pianist" skydda mina musikstycken. Jag har hört att man kan spela in musikstycken och skicka dem till sig själv,funkar det?

 

Jag har komponerat flera pianostycken som jag är väldigt rädd om,jag vill gå vidare med mina idéer men jag har svårt att förstå hur.

 

Finns det någon god människa därute som kan ge rekomendationer.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tomaz Productionz

Om du skickar dina filer till mig så kan jag bränna dom på cd åt dig å på sätt är du skyddad.

 

Skämt åsido , Oftast fungerar det med att du spelar in låtarna på band eller CD , paketerar det , Stämplar på postem med datum , skickar till dig själv MEN jag tror inte att denna metod har dragits upp i rätten än i sverige så om det fungerar eller inte är ju lite osäkert.Ett fall i USA Förlorade killen som hade gjort detta.

 

Säkrare vore isåfall att ta kontakt med STIM och registrera dina låtar där eller i vart fall höra med dom vad dom anser är bäst ..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...