Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VSTi


SW9

Rekommendera Poster

jag använder mig av cubase sx. å en massa olika plugins men jag har ett återkommande problem.

Min trummaskin (battery) skapar 6st kanaler på mixern men ljud kommer bara ur första kanalen. dvs jag har fem extra kanaler som bara tar plats. men jag borde ju kunna lägga olika ljud från battery på olika kanaler eller hur. jag har samma problem med drumomatic. men det är bara trummaskinerna som gör detta inga synthar. snälla hjälp.

ronny

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Jag blev också förvirrad i början, men efter en koll i manualen (försök ladda ner den om du inte har den, det hjälper) så lurade jag ganska snabbt ut hur man ska göra:

 

För det första kan du gå in på options i Battery för att ställa in hur många utkanaler i stereo/mono du vill ha, detta går att ändra när som helst. Jag skulle rekommendera att göra detta genom att starta Battery helt självt som program utanför t.ex. cubase, det verkar ha en tendens till att krascha annars...

 

För att få de olika ljuden som du laddar i battery till rätt kanal väljer du att visa "output" på menyn som heter typ "show" på högra sidan. Sen ser du över varje cell vilken kanal den går till, ex "1/2" (stereokanal) eller "5". Detta gör du genom att dra med musen i sidled i det smala fältet. Lycka till!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...