Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

NIC.se Spam


Distal Gesic

Rekommendera Poster

Nu är jag jävligt trött på alla seriösa företag bombaderar en med mail som jag inte givit någon tillåtelse att få skickat till min mailbox. Inte nog med att man skall dagligen slänga mail Ang. penis förstoring m m, utan även rensa bort så kallade informations mail.

 

Droppen för mig var när jag nyligen fick in en bunte mail från NIC om att det nu möjligt att registrera bla bla bla...Till samtliga domännamnsinnehavare under .SE

 

Skärpning NIC, detta är inte kul när man som jag administrerar ett tjugotal domäner. Detta kanske var avsett som ett info mail, men jag ser det som ett klart spam, då jag aldrig bett om att få någon information från Er organisation.

 

Vet hut Per-Olof.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det skall jag göra också. Jag blev bara så förbannad och besviken att jag bara var tvungen att skriva av mig.

 

De skall få ett brev imorgon. Tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har enskilld firma syns ditt personnummer i websökningen, be dem stänga av det också... Det är inte direkt kul att få det publicera på det sättet.

 

Tyvärr stänger de inte av det generellt, utan bara för de domäner man säger till om...

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johan pålsson

Märkligt, jag fick bara ett (trots ca. 40 .se-domäner).

De kanske hann trycka på stopp :-)

 

Fast ämnesraden (Information om IDN/Information about IDN) och utskicksadressen såg onekligen ut som ett typiskt spam.

 

 

/Johan

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Passa på att föreslå att det låter nån som kan engelska skriva nästa spam,

 

"...you have to make an application before the 21st

of October 2003. After that are the usual regulation of first come, first served valid."

 

Låter helt automatöversatt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johan pålsson

Inte automatöversatt, då blir det ännu konstigare.

Snarare översatt av folk som glott för länge på man-sidor och howto:s..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det där var svenska, med engelska ord, rakt över. Ungefär som en automat-översättare som inte fixar grammatik.

Man-sidor och howto:s (iaf de på engelska) är i allmänhet rätt grammatiskt korrekta, iaf officiella som passerar tusentals nördards kritiska ögon :-)

 

[inlägget ändrat 2003-09-12 10:51:51 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det inte är hemligt, men jag vill inte att det visas där. Enligt PUL har jag rätt få det borttaget och det har NIC-SE respekterat.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johan pålsson

Jag menade inte att författarna av Howto:s och man-sidor är dåliga på engelska utan mer att folk (som jag exempel) som läser stora volymer tekniska dokument men väldigt lite engelsk skönlitteratur skriver kantigare och kantigare engelska.

 

Om du exempelvis följer lite solaris/unixnyhetsgrupper på engelska förstår du vad jag menar.

 

Det är inte så konstigt egentligen, många av de dokument/diskussioner man läser är ju inte författade av personer med engelska som modersmål och deras språkfel "ärver" man väl tyvärr med tiden.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så kom det ett par idag igen #1*'.

Fick du nytt spam? Jag sitter med lite olika mail adresser beroende på kunderna. Skickar ett mail idag igen till NIC-SE.

 

Synd att man inte kan svara tillbaka till den fjåniga mail adressen: do_not_use_this_mail_address--all_mail_is_thrown_away@nic-se.se

 

Proffsigt?? Nä.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...