Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PC eller Mac


Christer Hagstrom

Rekommendera Poster

Christer Hagstrom

Jag har så många andra kämpat med Pinnacle Studio8 och PC, men är trött på alla problem. Situationen påminner en del om hur audiosequencer-program fungerade på PC för fem år sedan. Idag har situationen ljusnat betydligt på den fronten. Ljudinspelning på PC fungerar idag! Mac-användare har alltid haft fördelen av att detta koncept fungerat med ljud och bildhantering. Man kan få en begagnad Power Mac G4 / 800 Mhz med DVD-brännare för runt 10.000 kr. Nya grejor (och förstås snabbare) går loss på minst 20.000 kr. För samma pengar får man en åtskilligt snabbare PC. Jag är beredd att konfigurera min dator enbart för videoredigering. (DV) Så frågan är nu: Finns det ett fullständigt fungerande koncept för PC eller blir det till att bita i det sura äpplet (!!) och köpa Mac?

 

Christer Hagström

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johan pålsson

Vet inte hur det är i ditt fall men de få gånger jag behövt koppla digitala kameror (stillbilds och DV)till mina datorer på jobbet så har det varit en smidigare hantering på min mac, den (eller operativsystemet igentligen) verkar vara bättre föreberedd att ta emot ifrån såna enheter.

 

Däremot, att konvertera film från ett format till ett annat det gör jag helst i PC:n (billiga megaherts helt enkelt).

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vegas video 4 + DVD-architect från Sonicfoundry är ett

schysst PC-alternativ, SFoundry är ju dessutom styva på ljudredigeringsprogram.

 

Kolla www.sonicfoundry.com (finns demoversion) och www.creativecow.net/index.php?forumid=24

 

MVH

 

Mattias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...