Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Värme i processorn


Pidder

Rekommendera Poster

Hur hög v'rme vågar man ha i sin processor?? Jag har en K6:a 266mhz som jag kör i 333mhz och bara undrar hur hört jag vågar släppa upp den i värme innan jag får trimma ner den. När jag har haft igång datorn i några timmar nu är processorn ca 50-55 grader varm, och datorn går perfekt. Så kan jag behålla dessa inställningar eller bör jag minska mhz:en på den? Jag bryr mig inte om livslängden på processorn, den kör jag tills den är slut, bara undrar om något annat möjligtvis kan ta skada eller nåt?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klas Karlsson

Om du inte bryr dig om processorn, och datorn går stabilt så är det bara tuta och köra. En sak att tänka på dock är att hårddiskens livlängd minskar dramatiskt med högre temp. så sätt in en extra kylfläkt i lådan eller vid hårddisken, eller kör med "locket" på lådan av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50-55 grader är inget, det är helt OK men när det börjar komma upp i 65-70 grader ska man börja tänka på en/två extra fläktar. OBS Om du kör utan "skal" så kan du få motsat effekt och proc. blir varmare.(det blir inte samma luft drag genom burken)

 

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...