Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köp av videokamera?


Griskvarnen

Rekommendera Poster

Jag har under en längre tid sökt efter en videokamera som skall användas både professionellt och privat. Har nu hittat två stycken som jag väljer mellan: Sony-Pc120 och Sony TRV80 - priset på båda ligger runt 12.000.

 

Vilken skall jag välja? Finns det någon som har ett bättre förslag? Vad bör jag tänka på etc.

 

Tacksam för åsikter...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du med "professionellt" menar vad det innebär, så ska du absolut inte välja någon av de kameror du föreslår...

 

Du ska välja minst DCR-VX2000 och den klassas ändå bara som semipro-kamera.

 

Canon har två semipro-kameror som är bra, XM-2 och XL1s.

 

 

 

[inlägget ändrat 2003-09-02 19:08:38 av Mr Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ett snabbt svar!

 

Jag skall titta närmare på de kameror du (Mr Andersson) föreslog, jag såg att de inte var alltför dyra på nätet. Jag var lite otydlig med "professionellt". Kameran är inte tänkt att användas till TV. Jag sysslar nämnligen med bild & Ljudspel som visas på olika events och bildkvalitén är inte superviktig - samtidigt som jag ändå söker en kamera med hög kvalité kontra pris. Ett smidigt format är även viktigt.

Är det väldigt stor skillnad mellan kameror som Sony-Pc120 och TRV80 jämfört med VX2000 eller Canon XM2?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det väldigt stor skillnad mellan kameror som Sony-Pc120 och TRV80 jämfört med VX2000 eller Canon XM2?

 

Det är nog mest en smaksak. Jag gillar Canon för deras lättanvändhet och kvaliteten. Knappar och rattar sitter där man (jag) vill ha dem.

 

Men Sonys kameror är absolut inte dåliga...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...