Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Pinnacle Studio 8


Kalle Dator1

Rekommendera Poster

Jag har fått ett delikat problem med mitt redigeringsprogram Pinnacle Studio 8 !

 

Från att ha använt programmet under flera månader, med gott resultat, uppstod plötsligt i lördags ett problem. Det yttrar sig så att alla transitions och/eller titles hoppas över. Resultatet, i form av en AVI-fil (som jag avser att använda senare), blir att bilden fryses i läget omedelbart efter titeln, för att fortsätta direkt när titelbiten är slut.

Samma sak med fade in (out). Då körs fade in OK, bilden stannar i läget strax innan fade out varefter fade out körs OK. Inget annat emellan !

 

På inrådan av Pinnacle, som jag kontaktade, har jag uppgraderat programmet till 8.8.17, uppgraderat drivrutinen för mitt grafikkort, samt uppgraderat DirectX till version 9.0

 

Inget av detta hjälpte dock ! Har skrivit på nytt och inväntar svar någon gång !

 

Är också förbryllad över settingen av hjälpfilskatalogen under Edit i Pinnacle. Programmet verkar skapa underkataloger där hjälpfilerna hamnar, men settingen pekar fortfarande på den katalog som

skrivits in ! Kan det vara så att programmet helt enkelt inte hittar hjälpfilerna ?

 

Har någon som läser detta någon liknande erfarenhet eller tips om vad detta fel kan bero på ?

 

Har en tid kört Diskeeper Lite som defragmenteringsprogram och förvånades varje gång som jag startade datorn hur mycket fragmentering det fanns trots täta defragmenteringar. Finns någon koppling ? Har nu återgått till WXP:s ordinarie !

 

 

Karl-Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har haft liknande problem med Pinnacle Studio 7.

Ett tips är att undersöka vad som händer med andra format än AVI. Vad händer om du skapar en MPG-fil? Fungerar det då?

 

Testa att göra en extremt komprimerad AVI-fil och se vad som händer då.

 

Vad för dator har du? Hur mycket ramminne etc.?

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt problem tycks ha fått en lösning !

 

Efter en ny kontakt med Pinnacle.sys fick jag tipset att ta hem ett litet program som heter RegDelete, som Pinnacle står bakom. Detta tar bort alla ovidkommande rader i Registry, sådana som kan störa de ordinarie inställningarna.

 

Jag var ganska nära att helt avinstallera alla program på min C:-disk och formatera om den, om det inte vore för att jag är mitt uppe i en redigeringsperiod och gärna vill göra klart jobbet. Men i går kväll (onsdag) när jag på nytt installerade och körde Pinnacle Studio 8 så fungerade det med både Titles och Transitions, även om det verkade som att känsligheten för vissa AVI-filer var stor, eftersom jag fick en antydan till samma problem igen med någon av dem !

Detta verkade dock försvinna med att jag installerade om uppgraderingen till Studio 8.8.17, vilken finns att hämta på Pinnacle.

Vid första bästa tillfälle ska jag totalrensa, göra ett grundkoncept med program, som jag alltid ska ha. Därefter ska jag ta en kopia på Registry och spara undan denna. Installerar och avinstallerar jag andra program och vill återgå till ursprunget, kopierar jag tillbaka Registry så som det var när allt var s a s nytt och fungerande. Ett annat sätt är att använda Ghost från en annan hårddisk och på det sättet återställa ursprungskonceptet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle du vilja skicka RegDelete till kristoffer.orstadius.soderport@utb.kristianstad.se ?

 

Hade varit kul att se vad den innehåller.

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...