Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

USB


droxx

Rekommendera Poster

Jag bestämde mig för att köpa en ny låda idag! Tog ur allt ur den gamla burken och satte i dem i den nya, utan problem. Allt funkade utom min USB mus, mycket märkligt. Den funkade perfekt innan jag flyttade allt. I enhetshanteraren finner datorn 2 usb portar å 2 hubbar, precis som det ska vara?!! När jag pluggar i musen i någon av portarna kommer dte upp att enheten är okänd och att den inte kommer att fungera korrekt. Jag kör XP. Har även testat med att flytta ljudkort osv till andra platser, men inget verkar göra att musen fungerar. I bios ser allt ut som det ska..tror jag! Det är en logitech mus med en röd lampa, å den lyser...

 

HJÄLP!

 

Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usb ska väl vara självkonfigurerande, kolla i bios så Usb legacy support och sånt är 'enabled'

 

Du kan också prova starta om datorn i felsäkert läge och sedan gå in i enhetshanteraren och plocka bort gamla enheter och annat du haft men inte har längre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns under någon av menyerna i bios, Onboard USB eller nåt heter det.

 

Angående mitt lilla bekymmer så ordnade det sig, jag dödförklarade min usb mus efter många om och men. Åkte idag å köpte en ny USB mus, såklart funkade den, i alla usb portarna. Fattar bara inte hur den andra trasiga musen kunde pajja, något skumt. Tack för hjälp alla som svarade!

 

MVH Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...