Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad innebär det att vara chefredaktör?


alias michael

Rekommendera Poster

alias michael

Hejsan!

Jag har blivit erbjuden jobbet som chefredaktör och ansvarig utgivare på en webbplats. Chefredaktör har jag inte varit tidigare och ansvarig utgivare låter tämligen ansvarsfyllt.

 

Finns det några trevliga människor där ute med yrkeserfarenhet som kan ge mig lite tips om vad jag bör tänka på innan jag tackar ja till jobbet. Och var kan jag få ännu mer information i ämnet? Finns det kanske nån bra bok eller trovärdig webbplats att grabba tag i?

 

Vänligen

/michael

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alias michael skrev:

Hejsan!

Jag har blivit erbjuden jobbet som chefredaktör och ansvarig utgivare på en webbplats. Chefredaktör har jag inte varit tidigare och ansvarig utgivare låter tämligen ansvarsfyllt.

 

Finns det några trevliga människor där ute med yrkeserfarenhet som kan ge mig lite tips om vad jag bör tänka på innan jag tackar ja till jobbet. Och var kan jag få ännu mer information i ämnet? Finns det kanske nån bra bok eller trovärdig webbplats att grabba tag i?

 

Rent utsagt betyder det att det blir du som får ta skiten ifall det ligger något på eran site som inte är lagligt.

 

Du måste läsa igenom ALLT som publiceras på siten och ge till tillåtande att lägga upp det.

 

Ifall det t.ex. skulle komma upp upphovsrättsskyddat material så är det du som är ansvarig. Kolla därför alltid varifrån bilder och andra filer kommer ifrån.

 

Hoppas detta hjälper lite..

 

lowtek.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alias michael

Tack för svar!

 

Har hört att det finns försäkringar jag kan teckna som ersätter mig om jag blir skadeståndsskyldig. Har också hört att man kan skriva in i anställningsavtalet att företaget jag jobbar på ska stå för eventuellt skadestånd. Någon som VET om detta stämmer eller inte.

 

Vänligen

/michael

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...