Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

dela ut kalender


Micke__1

Rekommendera Poster

Vi har skapat en användare i nätverket som endast ska dela sin kalender till en del användare. Alltså ingen användare som på något sätt kunna logga in i nätverket.. Nu är mitt problem att jag inte kan ansluta från klienterna. Vart kan man sätta rättigheterna för vilka som ska kunna komma åt kalendern när man inte har den konfigurerad på någon arbetstation och därmed inte kan tilldela rättigheter via outlook?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte så att er virtuella användare måste ge behörighet till olika grupper/användare?

Då tänker jag på Permissions (behörigheter)-fliken när du tar Properties (egenskaper) för Kalendern.

 

Edit: ..Och hade jag läst lite mer noggrant så hade jag sett att du _inte_ kan tilldela rättigheter via Outlook. Sorry :/

[inlägget ändrat 2003-08-27 13:36:25 av Leon_]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick logga in som användaren i nätverket, starta outlook och dela ut behörigheter därfrån.. kasst sätt men det fungerade

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

I outlook, File, Open, Other users folder, välj användaren och vad som ska öppnas.

Sedan i användarens kalender: File, Folder, Properties for Calendar och Permissions.

 

 

Eller:

Använd Active Directory Users and Computers,

fliken Exchange Advanced, Mailbox rights.

Man måste ha aktiverat Advanced Features under View-menyn. Fast i detta fall kan man inte styra vilka mappar som ska kommas åt.

 

Disclaimer:

Jag har inte gått någon kurs så om något är fel blir jag gärna rättad men detta funkar för mig.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Den sistnämda vägen (via ADUC) är att föredra eftersom administratören då kan se vilka delegeringar som gjorts.

 

/Magnus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...