Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Canon A70 är det ett bra köp?


Pluggaren

Rekommendera Poster

Hej, jag har funderat på att köpa en digitalkamera. Tror ni att Canon A70 är ett bra köp?

 

Jag har kollar resencioner på diverse platser och funnit att den har t.e.x mycket lite brus i bilder som man tar på natten, support för panoramabilder.

 

Någon här som har köpt en sådan och vad tycker ni ärligt om den?

 

Funderade på NIKON Coolpix 3100 och MINOLTA S414 också, men de har högre brus i bilderna vid låg belysning enligt tester.

 

Känner mig lite förvirrad vad man ska köpa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har A40:n, som är i princip samma kamera som A60 med 2 MP (fast förra årets modell)

 

+ Batteritid

 

- Långsam, fast det är lika illa på de andra kameror jag har testat, dvs Nikon 775, Minolta dimage (kommer ej ihåg vilken, men de var en 4 MP-modell). Detta symptom finns nog hos de flesta digitalkamerorna

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, det är en bra kamera. Har inte jämfört med de andra, men valde själv mellan dem för en tid sedan.

 

 

Mmh, långsam? Menar du i uppstarten? Den tar väl 2-3 sekunder på sig...

 

Som du säger, batteritiden är klart godkänd. Trevligt med vanlig AA batterier som finns att köpa i närmsta kiosk om det skulle behövas.

Tar bra bilder om fotografen tillåter, precis som med nästan alla andra kameror. Tror inte du blir missnöjd vilken av kamerorna du än väljer.

 

Den har gott om inställningar, enkelt menysystem, tilräckligt zoom (nja - någon kamera som har det?), helt infällt objektiv, möjlighet till filteradapter/extra linser...

 

Några minus finns det även:

Skärmen kunde varit större, det finns utrymme för det. Skärmen syns inget vidare i solsken, men det gäller för många kameror.

 

Men jag har inte testat den fullt ut, så jag kan inte ge något riktigt ärligt betyg vad gäller bildkvaliten, men nog ser de bilder jag tagit bra ut.

 

Du kan alltid surfa hit:

http://photography-on-the.net/forum/

 

och läsa lite vad ägare av kameror från Canon tycker.

 

Tänk dock på, det är de med tycker att något inte stämmer som oftast postar i dessa forum...

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många digitalkameror är långsamma från det man fokuserat tills dess att bilden tas. Det kan bli problem med rörliga motiv. Det problemet har jag inte alls på min "vanliga" systemkamera, men har upplevt på de digitalkameror jag provat.

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ni att Canon A70 är ett bra köp?

 

Absolut!

 

Jag tror det finns rätt många trådar här på eforum om den också, och de flesta rekommenderar den.

 

Det är en mycket trevlig och framför allt prisvärd kamera.

 

//jonasn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

| Tror ni att Canon A70 är ett bra köp?

 

Absolut!

Instämmer. Jag är nöjd med min A40, och A70 är ju snäppet bättre.

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...